נטוויז'ן תפצה מנוי ששלחה אליו ספאם

ספקית האינטרנט נטוויז'ן 013, המציעה גם שירותי סינון דואר-זבל ללקוחותיה, חויבה לשלם פיצוי בסך 1,790 ש"ח לאחד ממנוייה, לאחר ששלחה אליו ספאם בניגוד להוראות התיקון לחוק התקשורת - האוסר על משלוח דברי פרסומת בדואר-אלקטרוני, ב- SMS ובאמצעים טכנולוגיים אחרים, מבלי שניתנה הסכמה מפורשת בכתב ומראש של הנמען.

התובע, עו"ד אבישי פלדמן, תבע את נטוויז'ן בביהמ"ש לתביעות קטנות בראשון לציון וטען כי זו שלחה אליו דוא"ל פרסומי ללא הסכמתו ולמרות שפנה אל החברה מספר פעמים במטרה להסיר את שמו מרשימת התפוצה (הן באמצעות לחיצה על הקישור בתחתית הפרסומים, הן בשיחה טלפונית עם נציגת שירות והן במכתבים). נטוויז'ן, מנגד, טענה כי מדובר בטעות אנוש, הואיל והלקוח לא ציין בפניותיו כי ברשותו 2 מנויים, עסקי ופרטי.

ביהמ"ש חילק את משלוח ההודעות הפרסומיות לכמה תקופות וציין לחומרה את ההודעות שנשלחו לתובע לאחר מכתבי ההסרה ששלח לחברה. השופטת איטה פלדמן דחתה את טענות נטוויז'ן כי רק לאחר המכתב השני הבחין נציג החברה כי מדובר בפנייה אישית מצד פלדמן ולא בשם משרד עורכי הדין בו הוא עובד. מקור: כלכליסט.