נתבעת בגלל האנדרואיד? גוגל תסייע!

גוגל תסייע לחברות שאפל תובעת על הפרת פטנטים באנדרואיד (מערכת ההפעלה של גוגל לטלפונים ניידים). כך הודיע יו"ר החברה, אריק שמידט.

התקופה האחרונה מתאפיינת באין ספור תביעות פטנטים, כשלרוב עוסקות תביעות אלו בסמארטפונים. בפרט, חברות העושות שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד, מהוות יעד לתביעות ודרישות משפטיות מדן של חברות ענק טכנולוגיות. על-אף שאנדרואיד מבית היוצר של גוגל אמורה להיות מערכת הפעלה חינמית, החברות ובהן אורקל, מיקרוסופט ואפל, טוענות כי מערכת ההפעלה מפרה פנטנטים שבבעלותן.

מעתה, חברות הנתבעות בעקבות השימוש במערכת ההפעלה, יכולות לסמוך על סיוע מצד ענקית החיפוש. בהודעה שפרסם אריק שמידט, נמסר כי החברה נכונה לסייע משום שהיא סבורה שאפל פועלת באופן לא ראוי בהפעילה קמפיין מאורגן נגד האנדרואיד. משמעות הדבר כי גוגל נכונה לשתף את החברות במידע שבידה, במומחיותה ובגישה לתיק הפטנטים שלה.

שמידט מסר את הדברים במהלך ביקור שערך במזרח הרחוק, שנועד בין היתר לחזק את שיתוף הפעולה בין גוגל לבין יצרניות חומרה מטייוואן. הביקור כלל גם עצירה בבירת סין, כאשר על רקע קרבות העבר, שמידט בחר להעביר מסר פייסני ולפיו גוגל מבקשת לפעול במדינה רק במסגרת המגבלות שתקבע הממשלה. מקור: Reuters.