מירור וורלדס לא מוותרת לאפל

בין ההליכים המשפטיים הרבים בתחום הפטנטים, בהם אפל מעורבת ברחבי העולם, נמצא גם הליך לא-שגרתי בין חברת הענק לפרופ' דיוויד גלרנטר - שותף מייסד של חברה קטנה בשם Mirror Worlds, שתבעה את אפל בטענה כי האחרונה הפרה פטנטים שהיא בעלת הזכויות בהם. 

בחודש אפריל השנה, השופט המפקח על ההליך ועל חבר המושבעים, ביטל את ההחלטה של חבר המושבעים חצי שנה קודם לכן, שחייבה את אפל לשלם פיצויים בסך מאות מיליוני דולרים עבור הפרת פטנטים של Mirror Worlds. פסיקת השופט נגעה להחלטת חבר מושבעים מביהמ"ש הפדראלי בטקסס (Eastern District), שקבע כי על אפל לשלם כ- 625.5 מיליון דולרים, לאחר שלכאורה הפרה שלושה פטנטים שעניינם בהצגת קבצים במכשירי החברה (כגון ה- iPod, ה- iPhone ומחשבי המקינטוש). חבר המושבעים קבע כי אפל תשלם ל- Mirror Worlds סך של 208.5 מיליון דולר עבור כל אחד משלושת הפטנטים, שעיקרם בפונקציית ה- Cover Flow במכשירי אפל, המאפשרת למשתמשים לגלול ולדפדף בין אלבומים, תמונות וקבצים נוספים.

בהחלטה לביטול הכרעת המושבעים, אישר ביהמ"ש את הפטנטים של Mirror Worlds, אך מצא כי אפל לא הפרה אותם במוצריה וכי התובעת לא הציגה ראיות מספקות להפרה. ביהמ"ש ציין כי Mirror Worlds ציירה תמונה קוסמת למושבעים, אך נכשלה בהנחת בסיס מוצק לתמיכה באלמנטים העיקריים אותם היה עליה להוכיח לפי חוק.

כעת נודע כי גלרנטר לא התייאש והגיש ערעור על ההחלטת השופט לביהמ"ש הפדראלי לערעורים. בערעור, דורשת Mirror Worlds לקיים את הכרעת חבר המושבעים ולחייב את אפל לשלם פיצויים בסכום העולה על חצי מיליארד דולר. מקור: NYTimes.