מי מייצג את אפל בישראל?

בבית המשפט המחוזי בנצרת מתנהל הליך בבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד אפל, בפרשת איסוף המידע על-ידי מכשירי האייפון. ההליך נפתח הן נגד אפל והן נגד נציגתה לכאורה בישראל, חברת iDigital. עם זאת, במסמכים שהגישה אפל העולמית לביהמ"ש, היא טוענת כי מעולם לא חתמה על הסכם עם iDigital וכי האחרונה אינה מייצגת אותה, בוודאי שלא בבלעדיות.

במסגרת הבקשה לאישור התובענה הייצוגית, עתר המבקש מביהמ"ש להכיר בכך כי המצאת הבקשה ל- iDigital בישראל מהווה המצאה כדין גם לאפל העולמית. בחודש אוגוסט האחרון הגישה אפל את תשובתה, בה דחתה את בקשת המבקש והכחישה כל קשר ל- iDigital ואת הרשאתה לקבל בשמה כתבי בי-דין.

iDigital מסרה בתגובה כי "מבלי להתייחס לסוגיות המשפטיות הנדונות, ברצוננו להבהיר מעל לכל ספק כי iCon Group, המחזיקה ב- iDigital, היא המפיצה של מוצרי אפל בישראל (Apple value added distributer in Israel). מקור: גלובס.

law.co.il מזכיר כי הפרשה, שגרמה לטלטלה בעולם הסמארטפונים, הובילה להגשת בקשה דומה לאישור תובענה ייצוגית נגד אפל גם בביהמ"ש המחוזי בירושלים. כן הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד מפעילת הסלולר פרטנר, בטענה כי החברה נמנעה מלדווח ללקוחותיה אודות תכונות המעקב של מכשירי ה- iPhone הנמכרים על-ידה.