וריסיין מבקשת סמכות לסגור שמות-מתחם

VeriSign, המנהלת את מרשם שמות המתחם בסיומות .com & .net מבקשת סמכות לסגור דומיינים "לא לגיטימיים" בלא צו בית משפט ולבקשת רשויות חוק בלבד.

הבקשה הוגשה ל-ICANN, התאגיד המפקח על שמות המתחם הגנריים בעולם. עד כה פעלה וריסיין בשיתוף פעולה עם ה- FBI האמריקאי ועל-פי צויים שיפוטיים, ואילו כעת היא מבקשת לעבוד גם עם רשויות לאכיפת חוק מאירופה וממדינות אחרות.

החברה אומרת שהיא רוצה לאפשר לרשויות חוק "מניעה, ביטול או העברה של רישום כלשהו" בנסיבות שבהן נעשה בשם המתחם שימוש פוגעני. וריסיין מבקשת לסגור שמות כאלה (ובהתאם, את כל השימושים בהם לאתרי אינטרנט ודואר אלקטרוני) כדי לציית לכל "צו בית משפט, חוק, כללים או דרישות שלטוניות, בקשות מרשויות אכיפת חוק או סוכנויות ממשלתיות או ממשלתיות למחצה אחרות, או כל הליך לפתרון מחלוקות". היא מתארת זאת כ"תגובה משולבת לפעילויות פליליות המשתמשות בשמות המתחם מהרמה העליונה שהחברה מנהלת ובתשתיות ה- DNS שלה".

ה-Register שפרסם את הידיעה אומר ביבושת שאין זה ברור עדין כיצד וריסיין תטפל בבקשות להשות שם מתחם המארח תוכן שהוא חוקי בעליל בארצות-הברית ובאירופה, לדוגמה, אבל אינו חוקי בערב-הסעודית או באוגנדה.