האתר ג'ובי שלח ספאם ויפצה ב- 9,000 ש"ח

אולי יעניין אותך גם

אפל

תביעת ענק פדרלית נגד אפל

Apple הפכה למונופול בלתי חוקי בשוק הסמארטפונים, המגביל את החדשנות בתחום, וסוחט כסף ממפתחים, עסקים ...

זמן קריאה: דקה אחת
בית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא, חייב את מפעיל אתר המשרות ג'ובי לשלם פיצוי בסך 9,000 ש"ח, לאחר ששלח הודעות דוא"ל פרסומיות בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 (חוק הספאם). התובעת, עינת חורשי, טענה כי הודעות פרסומיות נשלחו לשתי כתובות דוא"ל השייכות לה, בניגוד להוראות חוק.

הדיוורים הפנו לעיתון משרות חינם, בשם ג'ובי פרי, המציע משרות לגולשים ללא תשלום תמורה, אך חורשי טענה כי בפועל פרסמו ההודעות את האתר ג'ובי, שהוא אתר המציע שירותים שונים בתשלום. הנתבע, גלעד דיין, הוא העומד מאחורי שם המסחר "ניצן משאבי אנוש", ממנו נשלחו הדיוורים.

השופטת מירב בן-ארי ציינה כי התובעת לא מיהרה להגיש את תביעתה, אלא ניסתה להסיר את כתובת המייל שלה מרשימת התפוצה וכי התביעה הוגשה רק לאחר שפניית התובעת לא הועילה, למרות שהובטח לה שכתובתה הוסרה. ביהמ"ש ציין כי התובעת אף צמצמה את תביעתה למיילים הפרטיים שלה, אף שקיבלה הודעות דומות גם למייל במקום עבודתה.

המחלוקת נסבה אודות השאלה האם ההודעות שנשלחו מהוות "דבר פרסומת". ביהמ"ש קבע כי הדיוורים עצמם מתייחסים לאתר ג'ובי, שהוא אתר הגובה תשלום מהגולשים עבור שירותים שונים ומעודד רכישת שירותים בתשלום. גם אם הקישור מוביל לאתר ג'ובי פרי, הרי המיילים מתייחסים לאתר ג'ובי עצמו (גם אם בתחילה הגולש מגיע לחלק החינמי באתר). די בכך לקבוע כי ההודעות מהוות "דבר פרסומת" כמשמעות מונח זה בחוק. נקבע כי דיין ישלם לתובעת סך של 600 ש"ח עבור כל אחד מהדיוורים ובסה"כ 9,000 ש"ח והוצאות משפט בסך 500 ש"ח {ת"ק 29801-11-09 עינת חורשי נ' גלעד דיין}.

עדכון: ביום 28.11.2011, במהלך דיון בבקשת רשות ערעור שהגיש הנתבע לביהמ"ש המחוזי מרכז, הסמיכו הצדדים את ביהמ"ש לפסוק בבקשה על דרך הפשרה, ללא הנמקה, באופן שביהמ"ש יוסמך להפחית בין 10% - 30% מסכום פסק-הדין הנ"ל. ביהמ"ש קבע כי המבקש ישלם את סכום פסק-הדין דלעיל, בניכוי 12 אחוזים מסכום הקרן {רת"ק 35703-10-11 גלעד דיין נ' עינת חורשי}.