המחוזי החמיר בעונש המתכנתים שתמכו באתרי הימורים

בית המשפט המחוזי במרכז הוסיף קנס לעונש מאסר על תנאי, שנגזר בבית משפט השלום על שני אנשי מחשבים, שסיפקו שירותי תמיכה לאתרי הימורים.

בחודש מרץ האחרון גזר ביהמ"ש השלום בראשל"צ, בהחלטה תקדימית, את דינם של יצחק גולדמן וניר דותן - שני אנשי מחשבים שסיפקו שירותי תמיכה טכנית לאתרי הימורים באינטרנט. השניים הורשעו לפי הודאתם, במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של סיוע לעריכת הגרלות והימורים. גולדמן ודותן הקימו אתר הימורים ובהמשך הקימו חברה שבאמצעותה נתנו שירותי תמיכה טכנית לאותו אתר. על כל אחד מהם נגזרו 9 חודשי מאסר על תנאי ועל החברה, בול סטאר אינטראקטיב בע"מ, נגזר קנס של 30,000 ש"ח.

ביהמ"ש ציין אז כי "אין חולק כי הנאשמים מצויים בתחתית מדרג העבירות. הם לא גרפו לכיסם נתח מההימורים ולא עודדו באופן ישיר מהמרים. פעולתם הסתכמה בבניית האתר, תחזוקתו ושדרוגו - לכאורה, פעולות טכניות גרידא. ואולם, סבורני כי המעשים בהם חטאו הם חמורים ביותר".

המדינה לא הסתפקה בעונש שהוטל על גולדמן ודותן וערערה לביהמ"ש המחוזי מרכז על קולת העונש. לדעת המדינה, בנוסף לעונש המאסר המותנה היה צריך להטיל על כל אחד מהם גם עונש מאסר בפועל שירוצה בעבודות שירות.

השופטים אברהם טל, רות לורך ושאול מנהיים, שדנו בערעור, ציינו אף הם כי אינם מקלים ראש במעשי המשיבים, אך הסכימו עם גישת הערכאה דלמטה כי לא מדובר במעשים שנמנים על הרף העליון של העבירות - "גם כאשר מדובר בהימורים באמצעות האינטרנט שפגיעתן באינטרסים המוגנים רעה יותר מאשר הימורים שנעשים שלא באמצעות האינטרנט".

עוד ציין ביהמ"ש כי אין להלין על כך שביהמ"ש השלום לא החמיר עם המשיבים, בהתחשב בכך שמדובר במקרה תקדימי, "גם אם המשיבים היו מודעים לכך שהם מסייעים לפעילות בלתי חוקית של ארגון הימורים באינטרנט". בסופו של יום, קבע הרכב השופטים שמן הראוי היה להטיל על כל משיב קנס כספי, בנוסף לעונש המאסר המותנה שהוטל עליהם. לפיכך, קיבל ביהמ"ש את הערעור והטיל על כל אחד משני המשיבים קנס כספי בסך 10,000 ש"ח, או חודשיים מאסר תמורתו {עפ"ג 8031-05-11 מדינת ישראל נ' יצחק גולדמן ואח'}.