תביעה: ריגלו אחר שיחות הסקס המקוונות שלי

אולי יעניין אותך גם

מעשה שהיה כך היה... בשנת 2008, נגנב מחשב נייד של מערכת החינוך במחוז קלארק (במדינת אוהיו). בסמוך לכך, רכש את המחשב תלמיד בי"ס, תמורת 40 דולרים, מאלמוני שפגש בתחנת אוטובוס. התלמיד המשיך ומכר את המחשב למורה מחליפה בבית ספרו, תמורת 60 דולרים (כיוון שסבר כי הוא תקול). המורה, סוזן קלמנטס-ג'פרי (52), קפצה על המציאה, התקינה מערכת הפעלה חדשה במחשב והשמישה אותו. המורה, שהתאלמנה לא מכבר, השתמשה במחשב, בין היתר, כדי להחליף תכנים מיניים עם אהובה מהתיכון, המתגורר בבוסטון, לרבות שיחות וידאו בערום מלא.

אלא שהתברר כי לא רק שני האוהבים צפו בשיחות הסוערות. מערכת החינוך במחוז קלארק התקינה בכל המחשבים שבבעלותה חומרה משולבת תוכנה בשם "LoJack for Laptops", המאפשרת לאתר את המחשב הנייד ולשחזר את תכניו, גם כאשר הכונן הקשיח נמחק לגמרי. התוכנה, של חברת Absolute Software, התקינה על המחשב, באמצעות גישה מרחוק, רוגלה (Spyware) המאפשרת לנטר את פעילות המחשב, לרבות תעבורת דוא"ל, שיחות מקוונות ועוד.

חברה נוספת, שתפקידה לאתר את המחשב, "צילמה" תמונות מסך "פרטיות" של קלמנטס ומסרה אותן לרשויות אכיפת החוק, שהגיעו למענה של קלמנטס כדי לעצור אותה עבור קבלת רכוש גנוב. השוטרים עצרו את קלמנטס, אזקו אותה ולעגו לה לאחר שטענה כי לא ידעה כי המחשב גנוב. קלמנטס אף הואשמה לתקופה קצרה באישום של קבלת רכוש גנובף אך האישומים בוטלו. קלמנטס הגישה תביעה נגד הרשויות המקומיות, השוטרים והחברות המעורבות, בה טענה כי הנ"ל השיגו את צילומיה הפרטיים ללא הסכמתה, תוך שהם גורמים לה נזק נפשי ופוגעים בזכויותיה החוקתיות. ביהמ"ש דחה את בקשת הנתבעים לדחיית התביעה על הסף וקבע כי לכאורה נפגעה זכותה של התובעת לפרטיות וכי לא הייתה לתובעת סיבה לסבור כי המחשב גנוב. מקור: DailyTech.