'חופש הביטוי מגן על לייקים'

כך טוענת פייסבוק בתביעות שהגישו נגדה קטינים בקליפורניה, ניו-יורק ואילינוי. בזמן שמשתמש עושה Like לתוכן בפייסבוק או באתר אחר, תמונתו ופרטיו מופיעים לצד תוכן זה כמי שלייקק אותו והמידע על הלייק מופץ לחבריו באמצעות פרופיל הפייסבוק שלו. אלא שלייק אפשר לעשות גם לתוכן מסחרי ובמקרה זה תמונות המשתמש ופרטיו משמשות הלכה למעשה חברות לפרסום ושיווק מוצריהן. התביעות טוענות שלקטינים בני פחות מ- 18 אין כשרות משפטית להסכים לכך וכי על פייסבוק להשיג את הסכמת ההורים או האפוטרופסים כתנאי לשימוש פרסומי בתמונות ובפרטים שלהם.

פייסבוק דורשת לסלק את התביעות על הסף. היא העלתה טענות מרתקות, אבל זו שבכותרת היא אולי המעניינת מכולם: בדיעות הצרכניות המובעות באמצעות לייקים יש עניין לציבור והן מוגנות באמצעות התיקון הראשון לחוקה האמריקאית המבטיח את חופש הביטוי. "מה שייחשב כ'עניין לציבור' מפורש בהרחבה", אומרת הרשת החברתית בתשובתה. כאשר משתמש עושה לייק לתוכן מסוים (באנגלית זה נשמע יותר טוב: when a user says he or she “likes” certain content) הוא מעביר לחבריו בפייסבוק מסר שלחבריו יש עניין לקבל. בנסיבות כאלה, הזרימה החופשית של מידע מהדובר לקהל היא חיונית. יהיה מעניין לעקוב אחרי הפסיקה. מקור: iTechLaw