חשיפה: המשטרה דורשת מספקים לחסום אתרי הימורים

מפקד מחוז תל-אביב במשטרה, ניצב שחר איילון, פנה בימים האחרונים לספקי גישה לאינטרנט בדרישה לחסום גישה לשמונה אתרי הימורים באינטרנט. כך נודע ל- law.co.il. זוהי פניה ראשונה מסוגה בישראל, והיא מוענה לבכירים בספקי הגישה לאינטרנט. איילון כותב כי הוא פנה "מתוקף סמכותו החוקית" אך אינו מציין מתוקף איזה חוק. בין האתרים שהוא דורש לחסום - ויקטור צ'נדלר, VCPoker, VCBet, TheSpinRoom. פרט לאתר אחד, כל האתרים פועלים בסיומות בינלאומיות. law.co.il למד שלפחות אחד מספקי הגישה דרש מהמשטרה צו בית משפט קודם שייענה לפנייתה.

law.co.il מזכיר שמנכ"ל ויקטור צ'נדלר נעצר כאשר הגיעה ארצה בינואר 2007 לעדות בפני הכנסת על סוגיית ההימורים ברשת. בעקבות מעצרו קבע בית משפט השלום בראשון לציון כי "לכל הפחות עברו החשוד והחברה עבירה של פרסום הימורים אסורים" {מ 1106/07 משטרת ישראל נ' קרלטון מיכאל}. בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר את ההחלטה {בש 90861/07 מיכאל-גארי קרלטון נ' יאח"ה}. המדינה הודיעה אז לבית המשפט כי 'אירגון הימורים באינטרנט - מהווה עבירה פלילית'. עם זאת, שאלת הגישה לאתרים אלה והאפשרות לחסום אותם - לא נדונה כלל.

law.co.il תוהה מהי הסמכות החוקית שמכוחה פונה המשטרה, כיצד היא מתייחסת לעובדה שהחוק אינו אוסר מתן גישה לאתרי הימורים (בין השאר מפני שהחוק אינו אוסר להמר - הוא אוסר לארגן ולערוך הימורים, הגרלות ומשחקים אסורים, אך אוסר רק השתתפות במשחק אסור ולא בהימור או הגרלה),  איך לדעתה תאכף הדרישה בעולם שבו אתרי ההימורים יכולים ברגע לשנות את ה- DNS שלהם ובכך לעקוף את החסימה, האם המשטרה פעלה בעניין חדשני כזה על דעת פרקליטות המחוז או המדינה, שלא לומר היועץ המשפטי לממשלה - ולמה דווקא עכשיו?