ארצות-הברית: גילויים נוספים בפרשת השופטת המטקבקת

אולי יעניין אותך גם

נדמה כי מתנהלת מלחמה תקשורתית בין השופטת האמריקאית Shirley Strickland Saffold והעיתון Clevland Plain Dealer, שטען כי השופטת טקבקה על כתבות שעסקו בתיקים שבניהולה. כזכור, השופטת, ממדינת אוהיו בארצות-הברית, הגישה תביעה על סך 50 מיליון דולר נגד העיתון, בטענה כי קשר עם אתר האינטרנט של העיתון (Cleveland.com) לחשוף מידע אישי אודותיה. התביעה הוגשה נגד העיתון וחברת Advance Internet המפעילה את האתר, בעקבות דיווח שהתפרסם בעיתון לפיו ייתכן והשופטת כתבה כ-80 תגובות אנונימיות באתר האינטרנט של העיתון. לפי הנטען, שם המשתמש Lawmiss קשור לחשבון דואר אלקטרוני השייך לשופטת. מנגד, טענה השופטת כי ככל ונכתבו תגובות הם נכתבו על-ידי בתה בת ה-23. לפי התביעה חשפו הנתבעים מידע אישי אודות השופטת ממאגר המידע של משתמשי האתר, שאמור היה להישאר אנונימי לפי מדיניות הפרטיות של האתר. כעת, מתפרסמים עדכונים נוספים ביחס לפרשה:
  • השופטת ניהלה משפט בעניינו של רוצח סדרתי, שגם ביחס אליו פרסמה לכאורה תגובות באתר העיתון. לבקשת הנתבע, פסלה עצמה השופטת מהמשך ניהול ההליך.
  • העיתון דיווח, במאמר מפורט, כי גולש ששם המשתמש שלו זהה לשם המשתמש של השופטת (Lawmiss), כתב תגובות באתרים נוספים, לרבות באתרים שקהל היעד שלהם הוא מיעוטים אתניים שונים בארה"ב.
  • העיתון דיווח כי משתמשים אחרים ציינו כי ייתכן והשופטת כותבת תחת שם משתמש נוסף (governmentwatcher), אשר תגובותיו זהים במאפיינים לתגובות השופטת.
  • העיתון דיווח כי השופטת לא שילמה מעל 1,000 דולרים שהיא חבה בקנסות לעיר קליבלנד, בגין עבירות תנועה וחנייה.
  • העיתון הגיש בקשה לזימון מחשביה של השופטת בעבודתה, אשר נלקחו מלשכתה.
מעניין לראות לאילו כיוונים נוספים תתפתח הפרשה. מקור: Eric Goldman Technology & Marketing Law Blog.