אירופה: גוגל לא אחראית בגין מכירת מילות חיפוש

בפסיקה שניתנה ביום שלישי האחרון, קבע בית המשפט האירופי (ה- ECJ) כי גוגל רשאית להציע למכירה מילות חיפוש המהוות סימני מסחר, כטריגר להצגת קישורים ממומנים או מודעות מלים (Adwords). מנגד, קבע ביהמ"ש כי הדבר עשוי להקים עילת תביעה כנגד המפרסמים שרכשו את מילות החיפוש מגוגל. בעלי מותגים, ובראשם Moet Hennessy Louis Vuitton, טענו כי רק בעלי הזכויות בסימני המסחר רשאים להתיר את מכירת  הסימנים כמילות חיפוש במנוע החיפוש (פרקטיקה המוכרת בשם Keying: שימוש במילות חיפוש מציג לעיני הגולש לא רק תוצאות אלא גם מודעות הקשורות למלים שבחר). גוגל מוכרת מילות חיפוש כאמור בארצות-הברית ובחלק ממדינות אירופה, כגון בריטניה ואירלנד, אך במדינות אחרות באירופה, כגון בצרפת, הוגבלה פרקטיקה זו על-ידי בתי המשפט, שהעדיפו לצדד בבעלי סימני המסחר. הפסיקה אינה מהווה את התקדים שגוגל ציפתה לו. ביהמ"ש קבע כי גוגל לא תהא אחראית בגין הפרת סימן מסחר, ככל שתפעל לפי נוהל הודעה והסרה ותסיר את המודעות בעקבות פנייה של בעלי הסימנים. מפרסמי המודעות עצמם, שרכשו את מילות החיפוש, עשויים להיות חשופים לתביעות מצד בעלי סימני המסחר, ככל ויוכח כי פרסום מודעות הפרסומת תוך שימוש בסימן המתחרים, הביא להטעיית צרכנים. מטבע הדברים, חששם של המפרסמים מפני תביעות עתידיות, עשוי להביא לפגיעה בתזרים ההכנסות של גוגל ממקור זה. מקור: הניו-יורק טיימס.