גרובל ניצחה את גוגל

חברה קטנה ממחוז אונטריו בקנדה רשמה ניצחון נדיר מול ענקית החיפוש, במסגרת הליך בוררות מקוון המיועד לסכסוכי שמות מתחם. Groovle.com הוא אתר, בבעלות החברה הנ"ל, המאפשר למשתמשיו לבצע התאמה אישית של תמונת הרקע בעמוד הבית של מנוע החיפוש גוגל. על-מנת להעביר לחזקתה את שם המתחם של האתר, פתחה ענקית החיפוש בהליך בוררות מקוון, בפני פורום הבוררות הלאומי בארצות-הברית (NAF). בין היתר, טענה גוגל כי החברה הקנדית מנסה לנצל את שמה על-מנת לנתב תנועת גולשים אל האתר. מנגד, טענו מייסדי החברה כי שמו של האתר נגזר מהמילה "groove" או "groovy". פאנל בוררים קיבל את טענת החברה הקנדית וקבע כי האותיות השונות בשם המתחם נשוא ההליך הן שונות מספיק על-מנת להבדיל בינו לבין סימניה המסחריים של גוגל { law.co.il מסביר כי במסגרת הליכי בוררות שמות מתחם, נדרש המבקש את העברת שם המתחם לחזקתו להוכיח שלושה תנאים מצטברים: 1. שם המתחם זהה, או דומה עד כדי הטעיה, לסימן מסחר של המבקש; 2. כי למשיב אין זכויות או אינטרס לגיטימי בשם המתחם נשוא המחלוקת; 3. כי המשיב רשם את שם המתחם בחוסר תום לב}. פאנל הבוררים קבע כי גרובל היא למעשה מילה חדשה, שאינה דומה עד כדי הטעיה לסימניה המסחריים של גוגל. ככל הידוע, מדובר בפעם השנייה בלבד בה נדחה הליך בוררות מקוון שהגישה גוגל, מתוך 65 מקרים. המקרה הנוסף עסק בשם המתחם Froogles.com. מקור: The Globe and Mail. לעיון בהחלטה המלאה: Google Inc. v. 207 Media.