היקף הונאות הקליקים - לשיא

חברת Click Forensics, המתמחה באיתור ומניעת "הונאות קליקים" באינטרנט, פירסמה דו"ח הקובע כי מקורן של 17.1% מכלל ההקלקות על פרסומות באינטרנט הוא בהונאה. מדובר בעלייה של 0.8% מאז תחילת 2008, זאת בניגוד לתחזיות שחזו ירידה בהיקף ההונאות המקוונות במהלך השנה. עוד קובע הדו"ח כי כ- 30% מההקלקות הזדוניות נעשות על ידי כלים אוטומטיים, כגון רשתות רובוטים. כך לדוגמה, חלה עליה מפתיעה ב"חוות קישורים" (עמודי נחיתה שנועדו לפתות משתמשי אינטרנט להכנס אליהם ממנועי חיפוש, כאשר בפועל הם מכילים פרסומות בלבד). לדעת מומחים בחברה, ייתכן ויש קשר סיבתי בין המשבר הכלכלי והתעוררותן של תופעות אלו. מקור: TechCrunch.