מדוע ישראל ב'רשימת המעקב למדינות מפרות' של ארה"ב

אולי יעניין אותך גם

ווליאם פטרי חוזר למתוח ביקורת נוקבת על דו"ח משרד המסחר האמריקאי המציב את ישראל ברשימת תשע המדינות שאחרי נוהגיהן בתחום הקנין הרוחני יש לעקוב מקרוב (Priority Watch List): פטרי, תוהה בבלוג הפרטי שלו (לא קשור לגוגל שבה הוא משמש בתפקיד בכיר בנושאי זכויות יוצרים) מדוע ישראל מוצבת ברשימה זו בעוד שהלשון הננקטת כלפיה מתונה מזו שזכתה לקבל קנדה, שהוצבה ברשימת מעקב סתם. והוא מספק הסבר -

IIPA, International Intellectual Property Alliance, קואליציה של חברות קנין רוחני אמריקאיות שמיועדת לתמרץ הגנה על זכויות יוצרים במדינות העולם, המליצה לכלול את ישראל רק ברשימת מעקב ולא ברשימה הבכירה. הסיבה שמשרד המסחר האמריקאי התעלם מההמלצה והחמיר איתנו, אינה נעוצה באינטרנט כלל, אלא בהגנה הלא-מספקת שניתנת לשיטתו בישראל לתרופות אתיות מפני ענק התרופות הגנריות טבע.

פטרי מציג שאלות נוקבות: כיצד הדרישה להצטרף לאמנות WIPO להגנה על קנין רוחני תוביל לירידה בפיראטיות האינטרנטית בישראל, בעוד שסין היא צד לאותן אמנות מבלי שהדבר נישל אותה ממעמדה כרע-מכל-רע באותו דו"ח. ולבסוף, הוא תמה, איך זה שמדינות כספרד ואיטליה לא הצטרפו לאמנות וזה לא נספר כנגדן כלל... פטרי מצביע על כך שאין שום מידע אמפירי שיצביע על כך שאימוץ האמנות -- אפילובדיוק באופן שארצות-הברית יישמה אותן -- יוביל לירידה בפיראטיות האינטרנטית.