ישראל: גוגל תמסור כתובת IP של בלוגר

אולי יעניין אותך גם

בית-משפט השלום בראשון לציון הורה לחברת Google Inc למסור את כתובת ה-IP של בלוגר אנונימי, לצורך הגשת תביעת לשון הרע נגדו. הבקשה למסירת הפרטים הוגשה על-ידי שלושה מחברי ועד היישוב שערי-תקווה, המתמודדים בבחירות לועד היישוב, הנערכות היום. המבקשים טענו כי פרסומי הבלוגר האנונימי, שנכתבו במסגרת שירות הבלוגים של גוגל (Blogger), מהווים לשון הרע אודותם.

השופט אורן שוורץ ציין כי הצדדים להליך הגיעו להסכמה בדבר הסדר דיוני ואישר את ההסכמות. בהתאם להסדר, מסרו הצדדים לבלוגר האנונימי, באמצעות יומן הרשת בו הוא כותב, הודעה משותפת המודיעה לו על הדיון ומזמינה אותו לחשוף את זהותו. לבלוגר ניתנה גם האפשרות להתייצב לדיון, או להתנגד לחשיפת זהותו באמצעות כתב בי-דין, שהבלוגר האנונימי יכונה בו "פלוני". השופט שוורץ ציון כי לטעמו הגיעו הצדדים להסדר ראוי, השומר מחד על אנונימיות הכותב ועל זכותו לחופש הביטוי ומאידך מאפשר לנפגע להגן על שמו הטוב.

תוך שהוא סוקר את הפסיקה בענין פלונית, רמי מור ועו"ד סבו, ציין ביהמ"ש כי כאשר מדובר בנפגע שהוא איש ציבור, העומד בפני בחירות, יש למצוא נקודת איזון חדשה ושונה בין חופש הביטוי לזכות לשם טוב. הואיל והבלוגר לא התייצב כאמור לדיון והואיל ובפרסומים יש לכאורה כדי להקים אחריות פלילית בגין לשון הרע, הורה ביהמ"ש לגוגל למסור את כתובת ה-IP למבקשים {בש"א 4470/07 חיים ברלומנפלד ואח' נ' Google Inc}.