מחאה נגד מערכת הפרסומות החדשה של פייסבוק

תנועה בשם MoveOn פתחה במסע מחאה נרחב כנגד הרשת החברתית הפופולארית Facebook. התנועה, שמונה כ-3.3 מיליון חברים בארצות-הברית, הודיעה שמערכת הפרסום החדשה של Facebook יוצרת פגיעה ממשית בפרטיות המשתמשים. עד כה, הצטרפו לעצומה שאורגנה על ידי MoveOn למעלה מ-6,000 משתמשים. Facebook מפעילה מזה כשבועיים מערכת פרסומות ייחודית, העוקבת ומשתפת בין חברים ברשת מידע אודות רכישותיהם המקוונת. המערכת החדשה, הקרויה Beacon, משתפת מידע אודות קניות המשתמשים באתרי רכישות גדולים שפועלים בשיתוף פעולה עם הרשת. מלבד החשש שמוצרים מסויימים יגרמו למבוכה בקרב משתמשים שרכשו אותם, רבים חוששים משימוש פרסומי בדמותם המקוונת על מנת לקדם מוצרים של חברות מסויימות, מבלי שהסכימו לכך מפורשות. מקור: USAToday.