ארצות-הברית: המימשל דוחה תלונת גוגל נגד מייקרוסופט

הניו-יורק טיימס מדווח על שינוי חד במדיניות רשויות ההגבלים העסקיים בארצות-הברית נגד מייקרוסופט. עשור לאחר שהמימשל האמריקאי פתח בהליכים משפטיים נגד MS בטענה שהפרה את דיני ההגבלים (בין השאר במאבקה בנטסקייפ), המימשל מגן כעת על החברה.

דוגמה מובהקת לכך היא דרישת משרד המשפטים מתובעים מדינתיים לדחות תלונה שהגישה גוגל בחודש שעבר נגד מייקרוסופט. ענקית החיפוש טענה ש'חלונות ויסטה' תוכננה באופן המאט את פעולת תוכנת החיפוש  Google Desktop - וזאת מפני של'ויסטה' תוכנת חיפוש מתחרה שאי-אפשר לכבותה. כתוצאה מכך, אומרת גוגל בתלונתה, הפרה מייקרוסופט את הצו המוסכם שניתן במשפט ההגבלים נגד MS ואשר לפיו אסור לחברה לתכנן מערכות הפעלה המגבילות את זכות הבחירה של צרכנים.

 מזכר ששיגר בכיר בתחום ההגבלים במשרד המשפטים האמריקאי לתובעים המדיניתיים ברחבי ארצות-הברית הכעיס רבים מהם כשדרש לדחות את טענות גוגל. לא זו בלבד שיש בהם הסבורים שלטענות יש בסיס, אלא שאחדים מציינים כי אינם זוכרים תקדים לדרישה כזו, מדווח ה-NY Times. לפי הכתבה, כמה תובעים מדינתיים מבקשים לנקוט הליכים נגד MS בעקבות התלונה. מייקרוסופט עצמה דוחה את הטענות נגדה ומוסרת בין השאר שכבר ביצעה שינויים ב'חלונות ויסטה' בעקבות הערותיהם של גוגל ויצרני תוכנה אחרים.