ישראל: למי שייך Acer.co.il?

איגוד האינטרנט הישראלי (ע"ר) הוא הגוף המנהל את מרשם שמות המתחם תחת הסיומת הלאומית של ישראל (il.). בין היתר, מפעיל האיגוד שירות יישוב מחלוקת חלופי, המיועד ליתן מענה מהיר למחלוקות שעניינן בהקצאת שמות מתחם תחת הסיומת לעיל ובהתאם לכללי רישום שמות המתחם הנוהגים באיגוד. לאחרונה ניתנה החלטת פאנל בוררים מטעם האיגוד בנוגע להקצאת שם המתחם acer.co.il, שנרשם על-שמה של מרילין שרון.

העתירה הוגשה על-ידי חברת המחשבים Acer, Inc - חברה טיוואנית המשווקת ומפיצה מחשבים וציוד נלווה ברחבי הגלובוס. בין היתר, טענה העותרת כי היא בעלת הזכויות בסימן המסחר "ACER" וכי השקיעה משאבים רבים לקידום ופרסום מוצריה תחת סימן זה. עוד טענה העותרת, כי המשיבה (שרון) פעלה בחוסר תום לב כאשר רשמה את שם המתחם וכאשר הציעה לעותרת לרכוש אותו תמורת אלפי דולרים ומחשב נייד. המשיבה לא הגישה תגובה לעתירה.

פאנל הבוררים קבע, בין היתר, כי העותרת הגישה הוכחות רבות בדבר המוניטין וזכויותיה בסימן המסחר לעיל וכי המשיבה בקשה לרשום את שם המתחם שעה שידעה, או שהיה עליה לדעת, כי שם המתחם מזוהה עם העותרת ומהווה סימן מסחר בשימושה. הפאנל סבר כי המשיבה רשמה את שם המתחם על-מנת למנוע שימוש בו על-ידי העותרת ובמטרה למכור אותו תמורת רווח כספי. בהתאם לכך, הורה הפאנל לבטל את הקצאת שם המתחם למשיבה ולהעבירו לעותרת. באתר האיגוד ניתן למצוא תמצית של ההחלטה וכן את ההחלטה המלאה (באנגלית).

גילוי נאות: משרד 'פרל כהן צדק לצר' מייצג את איגוד האינטרנט הישראלי.