צלילה במכירת תקליטורים? נסיקה במכירת מוסיקה ברשת!

ירידה חדה במכירות התקליטורים, אך הם עדיין מהווים 85% מכלל המוזיקה הנמכרת. כפי שעולה ממחקר של Nielsen SoundScan, בשנת 2006 ירדו מכירות תקליטורים בארה"ב בשיעור של 20% לעומת 2005 והתייצבו על 81.5 מיליון יחידות. באותה תקופה חלה עליה של 54% במכירת שירים בודדים באינטנרט, ועמדה על 174 מיליון שירים. ירידה זו מאפילה על הגידול במכירה במוזיקה מקוונת, אשר קיוו שתהווה קרש הצלה לתעשיה. סך מכירות המוזיקה, מקוונת ופיזית, מתקליטור ועד רינגטון, ירדה בתקופה זו בשיעור של 10%. הירידה במכירות תקליטים נובעות משורה של סיבות שקיימים ביניהן יחסי גומלין. לדוגמה, בשנת 2006 נסגרו בארה"ב 800 חניות מוזיקה, מתוכן 89 השתייכו לרשת Tower Records שהיוותה את היהלום שבכתר חנויות המוזיקה. נתוני המכירה של מכשירי iPod, העומדים על 100 מיליון יחידות בארה"ב ב-2006, מצביעים על כך שמוזיקה עדיין מהווה מרכיב חשוב בחיי צרכנים. אך בפני אותם צרכנים ניצב שפע של מקורות להשגת המוזיקה, דבר שלפני עשור היה אפשרי רק בחנות פיזית. לדאבונה של התעשייה חלק גדול מאותם צרכנים מעדיפים מקורות חינמיים על פני רכישה בחנות מקוונת. כיום אלבומים העומדים בראש מצעדי המכירות, מגרדים את המספר של 65,000 יחידות בשבוע. בשנת 2005 מספר זה לא היה מכניס אותם לרשימת 30 האלבומים הנמכרים ביותר. יתרה מזו, בשנים שקדמו לכך, לא היה זה בלתי רגיל שאלבום במקום הראשון במצעד המכירות יימכר בחצי מיליון עותקים בשבוע. נתונים אלו מדגימים היטב את השינויים שחלו בשנים האחרונות הרגלי הצריכה של מוזיקה. מקור: Wall Street Journal