גוגל תגביל את משך השמירה של נתוני חיפוש

מנועי החיפוש נוהגים לתעד את חיפושי המשתמשים בשירותים הללו, ובכך מעלים חשש לניצול לרעה של נתוני החיפוש ופגיעה בפרטיות המשתמשים, לצד היתרונות שמספקים שירותים אלו. בימים אלה החליטה גוגל לנקוט בצעד המקל מעט את החששות הללו. ענקית החיפוש נוהגת לשמור לוגים המתעדים את כל מילות החיפוש שנדרשו על-ידי משתמשיה, ביחד עם נתונים דיגיטליים כגון כתובות IP, היכולים לקשר בין מונח החיפוש שנדרש לבין מחשב המשתמש הספציפי שדרש אותו. כעת הודיעה החברה כי תהפוך את הלוגים הנ"ל לאנונימיים לחלוטין, לאחר תקופה שתנוע בין 18 ל-24 חודשים. עד עתה  נהגה החברה לשמור את הנתונים הללו לזמן בלתי מוגבל. מקור: ניו-יורק טיימס (דורש הרשמה).