סקיורנט תפסיק פעולתה כגורם מאשר בחתימות אלקטרוניות

אולי יעניין אותך גם

חברת סקיורנט הודיעה כי החליטה להפסיק את פעילותה כ"גורם מאשר", המנפיק תעודות אלקטרוניות על פי חוק חתימה אלקטרונית, התשס"א-2001. סקיורנט הייתה הראשונה בישראל שהוסמכה על ידי משרד המשפטים לפעול כ"גורם מאשר". עם הפסקת פעילותה תישאר רק חברה אחת כגורם מאשר על-פי החוק. היא תוסיף לספק ללקוחותיה שירותי "גורם מאשר" עד מחצית שנת 2007. גילוי נאות - רביה ושות' הם עורכי הדין של סקיורנט.

אבי נגר, מנכ"ל סקיורנט, מסר כי "ההחלטה להפסיק את פעילותנו כ'גורם מאשר' היא פועל יוצא של התיקון שיזמו לאחרונה במשרד המשפטים לשינוי חוק החתימה הדיגיטלית. בשינוי הזה, מועברת לרשות המדינה האחריות כ'גורם מאשר' להנפקת התעודה הדיגיטלית, במסגרת פרויקט תעודת הזהות החכמה. יוזמה זו הינה בניגוד מוחלט להתחייבות השלטונית שניתנה עם חקיקת החוק, ושומטת למעשה את הקרקע להמשך פעילותנו בתחום החתימה הדיגיטלית". הוא הוסיף כי החברה טרם החליטה, אם בכלל - כיצד לפעול נגד הממשלה, ובכל מקרה "פנינו לעתיד".

בועז דולב, האחראי על תחום החתימה האלקטרונית במשרד האוצר, טען בתגובה כי "בשלב מסויים, [סקיורנט] התקפלו מהתחום הזה, לא משנה כמה פרויקטים הממשלה ניסתה לתת להם". לדבריו, "היה ניסיון להפריט את השירות עד הסוף והניסיון הזה נכשל, אין גורמים שמוכנים לעשות זאת כמו שצריך. איני מוכן לשמש כשק החבטות למי שלא יודע לעשות מודל כלכלי לעסק שלו". law.co.il מעיר שמכרזי הממשלה היו הפסדיים בעליל לגורמים בתחום החתימה האלקטרונית וכך לדוגמה תומחרה הקמת ה- Root CA הממשלתי בסכום עתק של 17,000 ש"ח.