שמות מתחם: למי מותר להשתמש ב'רופא עור'?

פאנל בוררים מטעם הארגון העולמי לקניין רוחני (WIPO) דחה את בקשתם של המתלוננים, ד"ר מיטצ'ל מנדל וג'יל סלייטר, להעביר לרשותם את שם המתחם skindoctor.com. השניים הם הבעלים במשותף של סימן המסחר 'SKIN DOCTOR', המשמש אותם למכירת מוצרי טיפוח הנושאים את הסימן. המשיבה מפעילה בשם המתחם נשוא הסכסוך אתר למכירת מוצרי טיפוח. פאנל הבוררים פסק, כי שם המתחם נשוא הסכסוך אמנם זהה עד כדי הטעיה לסימן המסחר של המתלוננים, אך סרב להעבירו לרשותם לאור העובדה כי למשיבה אינטרס לגיטימי בשם זה. הפאנל קבע כי ד"ר פיינסוד, בעל המניות העיקרי במשיבה, החל למכור מוצרי טיפוח באינטרנט עוד בשנת 1995 ורשם את שם המתחם בשנת 1996, 10 שנים טרם ההליכים הנ"ל. הפאנל הסכים כי ד"ר פיינסוד לא היה מודע לסימן המסחר של המתלוננים עד לשנת 2000, הרבה לאחר שהחל להפעיל את האתר. הפאנל סרב להכיר בטענת המשיבה כי המונח 'SKIN DOCTOR' הוא גנרי. לדבריו, גנריות הביטוי צריכה להיקבע בהתאם להקשר השימוש בו וכי המשמעות הראשונית של המונח 'רופא עור' איננה קשורה למוצרי טיפוח. להחלטה המלאה.