אמאזון אנבוקס: קנית וידאו - מכרת את פרטיותך

אולי יעניין אותך גם

ביקורת חריפה על הסכם המשתמש שצריך לאשר מי שמבקש לרכוש תוכנית טלוויזיה או סרט משירות הווידאו החדש של אמאזון, Amazon Unbox: המשתמש נדרש לוותר על פרטיותו, זכותו לשלמות המידע והשליטה במחשב שלו, קובל Boing Boing תחת הכותרת הסובטילית Amazon Unbox to customers: Eat shit and die. בין השאר - ההסכם קובע שתוכנת Amazon Unbox יכולה לפעול במחשב המשתמש בלא הפסקה, לצרכים שונים ובהם ניהול התוכן הדיגיטלי שלו. המשמעות - התוכנה מנטרת את פעילות המשתמש במחשב בלא שיוכל להפסיק את פעולתה.

ועוד - אמאזון שומרת על זכותה לשדרג את התוכנה בלא הסכמת המשתמש אם היא סבורה שהדבר נחוץ כדי לשמור על החוק, לאכוף את הסכם המשתמש או להגן על זכויותיהם של ספקי תוכן (AKA אולפני הטלוויזיה וחב' הסרטים). הפרשנות הלא-מוסמכת: אם מישהו מצא דרך לעקוף את הגבלות התוכן שהתוכנה אוכפת, אמאזון תחליף את הגירסה הרצה במחשב המשתמש בגירסה שעוקפת את העקיפה...

וגם: במקום שאמאזון מציעה ברירה למשתמש אם לשדרג או לא (וזה אמור להיות הכלל), אם הוא בחר שלא לשדרג, יכול להיות שלא יוכל עוד לצפות בתוכן שרכש מהחנות. או, כמו ש-Boing Boing מנסח זאת, "נשק לשלום את הסרטים שמכרנו לך". והוא מזהיר שאנחנו מתקדמים לעולם שבו לכל כפתור בנגן הסרטים שלנו יהיה מחיר: רוצה סרט עם אפשרות להריץ אותו קדימה במהירות (fast forward)? שלם יותר ממי שמוכן לוותר על האפשרות הזו...

הסכם המשתמש של Amazon Unbox שומר על זכותה של אמאזון לקבל באופן אוטומטי מידע על התוכן הדיגיטלי במחשב המשתמש, ובמה צפה; מערכת ההפעלה של המחשב, מה השטח החופשי בכונן הקשיח של המחשב, מה מהירות החיבור לאינטרנט שלו וכו'. כל זה מסתתר תחת המשפט המחוזי ש"אמאזון מכבדת את פרטיותך" (law.co.il מוכרח להעיר בהגינות שנתונים טכניים כאלה יכולים לשמש לתכלית חיובית - כמו לדוגמה, להימנע ממשלוח קובץ וידאו אם אין מספיק נפח אצל המשתמש לאגור אותו - והשאלה המעניינת באמת היא רק אם הם נשמרים אצל אמאזון. אנחנו מוכנים לנחש את התשובה....).

אם המשתמש מוחק את התוכנה שאמאזון מספקת, אמאזון רשאית למחוק את התוכן שמכרה לו (או, בלשונו של בוינג-בוינג: "הפתעה! אם אתה מוחק את התוכנה שלנו אנחנו נמחוק את הסרטים שלך!").

ויש עוד ועוד. תיאור מלא של נפלאות ההסכם, כאמור ב-Boing Boing.