שמות מתחם: איך מאייתים וולוו?

בורר מטעם הארגון העולמי לקניין רוחני (WIPO), העביר את שם המתחם vovlo.net לרשות המבקשת, חברת Volvo Trademark Holding AB, המחזיקה ומנהלת את סימן המסחר VOLVO ברחבי העולם. הבורר קבע כי שם המתחם שבמחלוקת, שהוא שיבוש של סימן המסחר המפורסם, דומה עד כדי הטעייה לסימן המסחר של המבקשת, המוכר בעולם כולו בקשר לייצור ומכירת מכוניות. המבקשת הוכיחה כי צלחה עד כה בהליכים נוספים שעניינם בשיבוש סימנה המסחרי, באשר לשמות המתחם vovlo.com ו-vlovo.com. הואיל והמשיבה, חברה פנמית, לא הגישה תשובה לבקשה, קבע הבורר לאור המידע שפניו, כי למשיבה אין כל זכות או אינטרס לגיטימי בשם המתחם. הבורר ביסס מסקנה זו לאור העובדה כי שם המתחם שימש להטיית תנועת גולשים מאתרי וולוו הרשמיים, לאתרים המוכרים מכוניות של חברות מתחרות. להחלטה.