סרגל הכלים של גוגל מעורר מחלוקת: מי שולט בתוכן ובשולחן העבודה?

הסיבה היא פיצ'ר חדש בסרגל - AutoLink שמכניס לינקים לעמודי Web: לדוגמה, בכל פעם שמוזכרת כתובת יצרף לה הסרגל לינק לאתר מפות (של גוגל, אבל אפשר גם להגדיר אתרים אחרים) ובכל פעם שמוזכר מס' סידורי של ספר יצורף לינק לאמאזון (ברנס אנד נובל הודיעה שהיא "בוחנת מקרוב" את הסרגל ומקיימת שיחות עם גוגל). הטכנולוגיה עוררה ויכוח ישן - האם למשתמש יש זכות להתקין תוכנה שמשנה את המראה של אתרי רשת, או שהשליטה על המראה מסורה בלעדית לבעל האתר? זוהי המחלוקת שמלווה תביעות שהוגשו נגד חברות כמו Gator (כיום, Claria) שפיתחו אפליקציות המקפיצות פופ-אפים באתרי אינטרנט. ב- 2001 ניסתה MS להציג פיצ'ר דומה ב- IE6, שקישר למידע באתרי MSN. לנוכח התגובות הזועמות היא נאלצה למשוך אותו בחזרה במהירות (ה'תגיות החכמות' נותרו כמטרד רציני באופיס בלבד). והנה משפט שאמר בהקשר זה עורך-דין Terence Ross - "הנושא הוא 'מי הבעלים של התוכן המוצג?'. גוגל איננה בעלים של התוכן, וכשהיא משתמשת בתוכן של אחרים כדי לעשות כסף, זה יפר לעתים קרובות חוקי קנין רוחני" (תרגום - לקהילה המשפטית מחכה הכנסה מתביעות....). מקור: Cnet News.com.