תזכיר חוק התמודדות עם תקיפות סייבר חמורות במגזר השירותים הדיגיטליים ושירותי האחסון (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2023

אולי יעניין אותך גם

תזכיר חוק שנועד להחליף את תקנות שעת חירום (חרבות ברזל)(התמודדות עם תקיפות סייבר חמורות במגזר השירותים הדיגיטליים ושירותי האחסון), התשפ"ד - 2023. החוק המוצע נועד לאפשר לגורמים שהוסמכו לכך במערך הסייבר הלאומי, בחטיבת איומי הסייבר בשב"כ, או במלמ"ב, להנחות ולתת הוראות ביצוע לספקי שירות אחסון (Hosting) ושירותים דיגיטליים אחרים, וזאת במקרה של מתקפת סייבר חמורה, שיש חשש ממשי שתפגע בביטחון המדינה או הציבור, או בקיום האספקה והשירותים החיוניים. 

דברי ההסבר לתזכיר מדגישים כי במסגרת הלחימה המתמשכת מתחוללת עליה בהיקף ובעוצמת מתקפות הסייבר נגד גופים אזרחיים במשק, שמטרתן לפגוע בחוסנה של ישראל באמצעות פגיעה בכלכלה ובתפקודו התקין של המשק. בהתקיים חשש ממשי לתקיפת סייבר חמורה נגד ספק שירותי אחסון או שירותים דיגיטליים, יהיה רשאי עובד מוסמך באחד מבין שלושת הגופים הנ"ל להודיע לספק על קיומו של החשש למתקפת הסייבר החמורה. ככל שהספק הנתקף לא יפעל באופן הולם ובתוך פרק זמן סביר לטיפול בתקיפת הסייבר החמורה, יהיו רשאים הגופים הללו לתת לספק הנתקף הוראות לביצוע פעולה לצורך איתור התקיפה, מניעתה או בלימתה - במטרה להגן על האינטרס הציבורי ולהפחית את מידת הנזק שעלול להיגרם מהתקיפה.