כישלון עסקה להקמת חנות מקוונת נושאת רווחים (פסק-דין, תביעות קטנות ב"ש, הרשמת מיטל פרי, 17.8.2025):
העובדות: התובע ביקש להקים חנות מקוונת למכירת אביזרי מין בפלטפורמת Shopify. הנתבע 2 הוא בעליה של הנתבעת 1. בין התובע לנתבעת נקשר הסכם למתן שירותי הקמה וניהול של חנות מקוונת בבעלות התובע. התובע טען כי הנתבעת לא עמדה בהתחייבויותיה. הנתבעת טענה מנגד כי התובע הסכים להעביר את הטיפול, לפי ההתחייבות החוזית, לגורם ניהול חיצוני, וכן כי סיפקה לו שירותים בפועל.
נפסק: התובע והנתבעת חתמו על הסכם שירותים בסך 50,000 ש"ח, שכולל מתן שירות להקמת חנות מקוונת, שירותי ייעוץ, הפעלה ופרסום, בו התחייבה הנתבעת כי החנות תניב רווחים. התובע הגיש מסרונים בינו לנתבע, מהם עולה כי התובע פנה לנתבע פעם אחר פעם, לאורך חודשים רבים, בבקשות חוזרות ונשנות לקבל שירות, הסברים, שיפורים בחנות, ובקשות לבטל חיובים שבוצעו ללא הצדקה. המסרונים תומכים בטענת התובע כי הנתבע התכוון להשיב לו את כספו, אך לאחר מכן חזר בו בטענה שהוא יוכל לקיים את ההסכם. התכתובת מלמדת על סבלנות מצד התובע ומנגד על הפרות חוזרות ונשנות של התחייבויות הנתבע. התכתובת מלמדת גם שהחנות המקוונת אינה פעילה בשום שלב. מנגד, אין במסרונים תימוכין לטענות הנתבעים כי התובע הערים קשיים; הציב דרישות גבוהות; הסכים להעברת הטיפול לצוות חיצוני; ועוד. הנתבעת לא קיימה את אחת מהתחייבויותיה הבסיסיות והחשובות ביותר בהסכם, בהיבט ההגנה על השקעת כספי התובע (רווח חודשי בסכום של 5,000 ש"ח נטו לאחר שנת פעילות מלאה). הנתבעת לא הוכיחה שהתובע גרף רווח ולמצער זכה להכנסה כלשהיא. יש לראותה כמי שהפרה את התחייבותה שבבסיס ההתקשרות. יש להרים את מסך ההתאגדות בין הנתבעת לנתבע, ולחייב את הנתבע באופן אישי. יש לקבל את התביעה, שהיא במהותה תביעה לביטול עסקה והשבת הסכום המירבי שנתבע. הנתבעים ישלמו לתובע את מלוא סכום התביעה בסך 37,700 ש"ח וכן הוצאות בסך 1,000 ש"ח.
