ת"ק 9949-06-25 סבג נ' אלקטרה קמעונאות בע"מ

אולי יעניין אותך גם

פיצוי של 200 ש"ח עבור כל הודעת ספאם מפרה (פסק-דין, תביעות קטנות י-ם, השופט רועי גרוסברגר, 25.8.2025):

העובדות: התובע טען כי הנתבעת שלחה לו 19 מסרונים פרסומיים, בניגוד לסעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, אף לאחר ששלח 2 בקשות הסרה. הנתבעת טענה כי התובע רכש מוצר באחד מסניפיה ונרשם לרשימת הדיוור דרך קישור ייעודי שנשלח אליו באישורו. הנתבעת טענה עוד כי חלק מההודעות נשלחו לתובע לפני ששלח את הודעת ההסרה הראשונה, שלא נקלטה אצל הנתבעת; וכי התובע הוסר מרשימת הדיוור כחודש לאחר קבלת בקשת ההסרה השנייה.

נפסק: דין התביעה להתקבל בחלקה. התובע מצא לנכון להשמיט מכתב התביעה את העובדה שהזיקה בינו לבין הנתבעת לא נוצרה יש מאין, ומשלוח ההודעות לא נעשה בחלל ריק, כי אם בהמשך לעסקת רכישה שביצע התובע באחד מסניפי הנתבעת. בעל דין נדרש לפרושׂ בפני ביהמ"ש תמונה עובדתית מלאה, ולא להציג תמונה סלקטיבית תוך השמטת פרטים עובדתיים רלוונטיים. הנתבעת שלחה הודעות למכשיר הטלפון של התובע במשך כשמונה חודשים. התובע שלח שתי הודעות "הסר", הראשונה רק בחלוף מספר חודשים (שלטענת הנתבעת לא נקלטה), והשניה בחלוף כארבעה חודשים נוספים. אף תחת הנחה כי כל ההודעות נשלחו לתובע מבלי שניתנה הסכמתו לכך, הרי שלאור התנהלות הצדדים ותום לבם, תוך התחשבות בטיב הפרסומות והיקפן, והצורך להרתיע את הנתבעת - אין מדובר באחד מאותם מקרים חמורים וקיצוניים שמצדיקים פסיקת פיצוי בשיעור המרבי. רחוק מכך. גובה הפיצוי לכל הודעה יהיה 200 ש"ח. הנתבעת תשלם לתובע סך כולל של 3,800 ש"ח, בתוספת הוצאות בסך 500 ש"ח.