ת"צ 44672-06-21 זיקרי נ' Google LLC

אולי יעניין אותך גם

פשרה בייצוגית נגד גוגל בנושא מתן אפשרות לתמיכה טכנית בטלפון (פסק-דין, מחוזי מרכז-לוד, השופט אבי פורג):

העובדות: בקשה לאישור הסדר פשרה במסגרת בקשה לאישור תובענה כייצוגית. המשיבה היא מפעילת השירות Google One, במסגרתו היא מציעה נפח אחסון מורחב בתשלום (לעומת אחסון בסיסי ללא תמורה) וכן תמיכה טכנית. בקשת האישור עוסקת בשירות התמיכה הטכנית, ובטענת המבקשת כי המשיבה הציגה מצגים לפיהם התמיכה תינתן בשלושה אפיקים במקביל: צ'אט, דוא"ל וטלפון. המבקשת טענה כי בפועל המשיבה לא סיפקה שירות תמיכה טלפוני, בניגוד למצגיה ותוך הטעיית המשתמשים. המשיבה טענה, בין היתר, כי לא התחייבה כלפי המשתמשים לספק תמיכה באמצעות האפיק הספציפי של שיחה טלפונית, וכי אין לכך בסיס בתנאי השימוש בשירות. בעקבות הליך גישור, הגישו הצדדים הסדר פשרה לאישור ביהמ"ש.

נפסק: הסדר הפשרה עם המשיבה ראוי, הוגן וסביר בעניינם של חברי הקבוצה ועונה על דרישות סעיף 19 לחוק תובענות ייצוגיות. במסגרת ההסדר התחייבה המשיבה להעביר 680,000 ש"ח לקרן לניהול וחלוקת כספים שהוקמה מכוח תובענות ייצוגיות, מאחר ולא ניתן לאתר את המשתמשים בשירות אשר היו מעוניינים לפנות לשירות התמיכה באפיק הטלפוני דווקא בתקופה בה היה "מושעה". קיימת אף הסדרה עתידית בהסכם הפשרה, כאשר עולה כי כעת הושב מוקד התמיכה הטלפוני לפעילות לטובת לקוחות השירות. סיום ההליך בהסדר הפשרה המוצע הוא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת. הסדר הפשרה אף מעניק סעדים ראויים, וניהול ההליך לא היה מביא בהכרח לתועלת גדולה יותר לקבוצה. הצדדים המליצו על גמול למבקשת בסך 36,000 ש"ח וכן על תשלום שכר טרחה בסך של 144,000 ש"ח. יש לבצע התאמות ולהפחית את סכום שכר הטרחה והגמול המצרפי כך שיעמוד על סך של 170,000 ש"ח - 25% מסכום הפיצוי שנקבע בהסדר הפשרה. להסדר הפשרה ניתן תוקף של פס"ד.