ת"פ 36839-10-23 מדינת ישראל נ' דיאב

אולי יעניין אותך גם

שמונה חודשי מאסר בפועל על פרסום דברי הזדהות עם חמאס בפייסבוק (גזר-דין, שלום חיפה, השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב, 5.2.2024):

העובדות: הנאשם הורשע, לפי הודאתו, בעבירות של הזדהות עם מעשה טרור והסתה לטרור, בניגוד לסעיפים 24(א)(1) ו-24(ב)(2) לחוק המאבק בטרור. הנאשם פרסם בחשבונות הפייסבוק שלו, לאחר שהחלו אירועי 7.10, פרסום ובו הזדהות עם ארגון הטרור חמאס, וכן דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי טרור, תמיכה והזדהות עמו. כלל פרסומי הנאשם בחשבונות הפייסבוק היו ציבוריים, הניתנים לצפייה על ידי כלל משתמשי הרשת החברתית.

נפסק: הערכים המוגנים שנפגעו מביצוע העבירה הם שלום הציבור ובטחונו, שמירה על סדר חברתי וציבורי, מניעת מעשי טרור ומניעת הזדהות עם ארגוני טרור, הנותנים להם רוח גבית להמשיך בפעילות טרור. הגנה על ערכים אלה תמיד חיונית, אך במציאות בה נמצאת המדינה בימים אלה, הגנה עליהן חיונית ביתר שאת. לעיתוי הפרסום משמעות גדולה, כאשר המצב הביטחוני במדינה, והמלחמה המתחוללת, מגבירים את השפעת הפרסום על מי שנחשף לו ומגביר את הסיכון כי הדברים יפלו על אוזן קשבת ויביאו למעשי טרור נוספים בתוך גבולות המדינה. הפרסום היה פומבי, כאשר לחשבון הנאשם אלפי חברים, והא אף ניסה לתייג חשבון נוסף שגם בו לנאשם אלפי עוקבים, על מנת להגדיל את החשיפה של הפרסום. בימינו אנשים מבלים שעות רבות בעולם הווירטואלי ומושפעים מהתכנים שם, על כן הקלות הבלתי נסבלת של היושבים מאחורי המקלדת לכתוב דברי הסתה ברשת חברתית, חייבת למצוא מענה בענישה מרתיעה ומשמעותית שתעביר מסר גם לשם "ייראו ויראו" כי הסתה למעשי טרור ברשת תיענש באופן ממשי. יש לציין כי מדובר בפרסום בודד שנמחק ביוזמת הנאשם כעבור 24 שעות. על הנאשם נגזרו 8 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, וקנס בסך 3,000 ש"ח.