ת"ק 68785-01-23 פרליס נ' ישראכרט בע"מ ואח'

אולי יעניין אותך גם

ישראכרט אחראית להודעות ששלחה אמריקן אקספרס העולמית (פסק-דין, תביעות קטנות חיפה, הרשמת דנה ביאלר):

העובדות: תביעה לפיצוי מכוח חוק הגנת הפרטיות וסעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, בשל פניות מרובות בדוא"ל, שלטענת התובעת נשלחו אליה מספר פעמים בחודש, בטעות, כאשר כל ניסיונותיה להפסיקן עלו בתוהו. הנתבעות טענו כי מקור ההודעות בחברת אמריקן אקספרס העולמית; כי אין לנתבעות קשר עם אמריקן אקספרס העולמית, אלא זיכיון להנפיק ולסלוק כרטיסי אמריקן אקספרס בלבד. 

נפסק: התביעה התקבלה בחלקה. התובעת הרימה את הנטל להראות כי הנתבעות הן שלוחה של אמריקן אקספרס העולמית וכי אין מדובר בתאגידים נפרדים כטענת הנתבעות. בין היתר, אתר אמריקן אקספרס העולמית מפנה לאתר הנתבעות כזרועה הארוכה במדינת ישראל. התערבות הנתבעות הביאה להפסקת הפניות לתובעת ולקבלת הסבר לדברים. במבחן המעשה לנתבעות יש בהחלט השפעה על אמריקן אקספרס העולמית והן אחראיות לפעולותיה בנסיבות אלה. חיזוק נוסף לכך היא העובדה כי כל דרך אחרת לפנות לאמריקן אקספרס העולמית היתה חסומה בפני התובעת. דרכה היחידה היתה באמצעות הנתבעות. האחריות לפעול להפסקת משלוח ההודעות היתה מונחת לפתחן של הנתבעות והן לא עשו כן בזמן.

התכתובות שנשלחו לתובעת אינן "דבר פרסומת". הן אינן נושאות אופי פרסומי. מדובר באינפורמציה המועברת מנותן שירות ללקוחו בעניינו הפרטי הנוגע לשירותים הרלוונטיים והספציפיים המסופקים לאותו נמען ולכן העילה מכוח חוק התקשורת נדחית. דין התביעה להתקבל חלקית מכוח חוק הגנת הפרטיות. התובעת טענה כי הפניות לכתובת הדואר האלקטרוני שלה פגעו בפרטיותה והטרידו אותה והיא זכאית לפיצוי בסך 4,000 ש"ח מכוח סעיף 2(1) לחוק, זאת בשים לב למספר הפעמים והדרכים שניסתה התובעת לפנות לאמריקן אקספרס העולמית ללא הצלחה, משאינה נמנית על לקוחותיה.