ת"פ 8444-12-20 מדינת ישראל נ' טנוס

אולי יעניין אותך גם

גם מילים הורגות ועל בתי-המשפט להציב "גדר" הגנה בתוך מרחבי הרשת, שתגן מפני עוצמתה של המילה המתורגמת למעש (גזר-דין, שלום רמלה, השופט מנחם מזרחי):

העובדות: הנאשם הורשע, בעקבות הודאתו, בשתי עבירות של הסתה לטרור ובריבוי עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור (סעיפים 24(א) ו-(ב) לחוק המאבק בטרור). הנאשם פרסם את הדברים הרבים בחשבון הפייסבוק שלו והדברים זכו לתגובות אוהדות וסימני "חיבוב" שונים.  

נפסק: הערכים המוגנים בעבירות שביצע הנאשם הם השמירה על שלום הציבור, ביטחונו, הסדר הציבורי, החשש שמא אדם יעשה מעשה אלים נוכח הקריאות להסתה והתמיכה במעשי הטרור. קיימת פסיקה רבה בעבירות אלה, אך יש לקרוא אותה תוך ביצוע אבחנה ברורה בין טיבם של הפרסומים, חריפותם, עוצמתם, מספרם, התקופה שבה פורסמו, ההקשר העובדתי, מיהותו של המפרסם, קהל הקוראים והמאזינים ויתרת הנסיבות. הנאשם ביצע עבירות חמורות המחייבות להטיל עליו ענישה שתרתיעו מלשוב ולבצע עבירות דומות ובעיקר תרתיע את הרבים. מדובר ברצף של 32 פרסומים בוטים וחריפים מאוד. מדובר בפרסומים נרחבים שכללו מלל של הזדהות עם ארגון החיזבאללה, עידוד למעשי אלימות וטרור, תמיכה, דברי שבח ופאר למעשים שכאלה, ובכלל זה למעשי רצח של מפגעים, תוך הוספת דברי הלל לפעילי הטרור והאלימות. פרסומי הנאשם היו חדים, ברורים, לא בדרך של רמיזה, אלא כללו מילים חריפות, מושחזות המלמדות על כוונה להגיע ליעדן כדי ליצור את ההשפעה על קהל שומעיו. הנאשם פרסם את הדברים במשך תקופה ארוכה של למעלה מ-3 שנים. אין מדובר במעידה חד-פעמית או בפרסומים בודדים. אין לקבל את הטענה כי מדובר בפרסומים המוגנים בחופש הביטוי או אפילו נושקים לחופש הביטוי, אלא שהפרסומים רחוקים מחופש הביטוי מרחק מזרח ממערב וכל כולם ביטויי תמיכה בטרור, באלימות והסתה. מדובר בביטויים בעלי כוח להוביל את הנמענים השונים בקצה המרשתת להוציא לפועל את ביטויי העידוד והתמיכה באלימות. גם מילים הורגות ועל בתי-המשפט להציב "גדר" של הגנה בתוך מרחבי המרשתת, שיגנו מפני עוצמתה של המילה המתורגמת למעש. על הנאשם נגזרו 16 חודשי מאסר בפועל.