ת"א 63355-01-20 יוסף נ' גסולקר ואח'

אולי יעניין אותך גם

עולה ביוקר לקלל שוטרת בפייסבוק (פסק-דין, שלום עפולה, השופטת מאג'דה ג'ובראן מורקוס):

העובדות: תביעת לשון הרע בשל תגובה בפייסבוק. התובעת, שוטרת במשטרת התנועה, תועדה בסרטון בזמן מתן דו"ח תנועה. לטענתה הסרטון זכה לתגובות ושיתופים רבים בפייסבוק, לרבות התבטאויות קשות ופוגעניות כלפיה בשל היותה שוטרת. התובעת טענה כי תגובות הנתבעים חרגו בחומרתן. נגד הנתבע 1 ניתן פס"ד בהיעדר הגנה. הנתבע 2 לא הכחיש את הפרסום וטען כי למרות שהביטויים בו לא נעימים, אין מדובר בלשון הרע, אלא בקללות וגידופים.

נפסק: יש לקבל את התביעה. דיני לשון הרע חלים על פרסומים באינטרנט. בסרטון נראים פניה של התובעת, לפיכך ברור כי התגובות לסרטון מזוהות עמה, לרבות תגובת הנתבע ומתקיים יסוד הפרסום. השאלה אם קללות וגידופים מהווים לשון הרע תלוית נסיבות והיא נבחנת בהתאם לטיב ההתבטאות, קהל השומעים, זהות התובע והנתבע וההקשר בו נאמרו הדברים.

בחינה אובייקטיבית של הפרסום מביאה למסקנה כי הוא לשון הרע. יש בנסיבות בהם פורסמו הדברים כדי להשפיל ולבזות את התובעת בעיני הבריות. הפרסום נעשה ללא כל היכרות בין הצדדים, כתגובה על סרטון בו מופיעה התובעת. הפרסום לא נעשה בתום לב והוא חרג מתחום הסביר. יש לדחות את הטענה כי הפרסום נעשה "בעדנא דריתחא". הנתבע לא היה צד לאירוע המתועד בסרטון ואין לו שום קשר אליו ועל כן לא ברור על מה "רתח דמו". אין מדובר בזוטי דברים.

הפרסום נעשה בפייסבוק וזכה לחשיפה גבוהה, אך מדובר באירוע משנת 2017 ועברה תקופה ממושכת מהגשת התביעה. הנתבע יפצה את התובעת ב-10,000 ש"ח ויישא בהוצאות בסך 2,500 ש"ח.