ת"ק 12482-11-18 שמילוביץ נ' פרטנר תקשורת בע"מ

אולי יעניין אותך גם

אין לתובע זכות תביעה ביחס להודעות שנשלחו לקו ששייך לאביו (פסק-דין, תביעות קטנות פ"ת, הרשמת זהבית אלדר):

העובדות: התובע טען כי הנתבעת שלחה לו 13 דברי פרסומת, במסרונים ובדוא"ל, בניגוד לסעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת טענה כי התובע הוא לקוח שלה, אלא שהוא מלין על 10 מסרונים שנשלחו לקו שאינו בבעלותו, אלא בבעלות אביו, שהסכים לקבל חומר פרסומי. הנתבעת הוסיפה כי הודעות הדוא"ל נשלחו לתובע לפי הסכמתו.

נפסק: דין התביעה להידחות. משניתנה הסכמת אביו של התובע לקבלת חומר פרסומי, הרי שזה יצר הסתמכות אצל הנתבעת שכן לא קיבלה כל הודעה אחרת כי התובע הוא המחזיק והמשתמש בקו זה וכי אינו מעוניין לקבל חומר שיווקי [עניין סוסלובסקי - ת"ק 22296-03-17]. אין לתובע זכות להגיש תביעה בגין עשר ההודעות שנשלחו לקו שבבעלות אביו. צוין גם כי לפחות 5 מההודעות אינן עונות באופן מובהק להגדרת "דבר פרסומת", שכן עניינן במתן שירות וברכה לחג, מתנות והטבות, סקר שביעות רצון והצעת עבודה.

באשר לשלוש ההודעות שנשלחו לתיבת הדוא"ל של התובע, לא עלה בידי התובע לסתור את טענת הנתבעת כי נתן את הסכמתו לקבלת חומר פרסומי. במעמד רכישת הקו של התובע ניתנה הסכמתו לקבלת חומר פרסומי, שלאחריה נשלח לתובע מסרון המתעד את הסכמתו. התובע יישא בהוצאות הנתבעת בסך 1,500 ש"ח.