ת"א 15330-12-14 ניר נ' שור

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, שלום ת"א, השופטת כוכבה לוי): תביעת לשון הרע שבבסיסה פרסומיה של הנתבעת בפייסבוק ביחס לעיריית ר"ג.

העובדות: התובע טען כי הנתבעת פרסמה 3 פרסומים בפייסבוק המהווים לשון הרע כלפיו, תוך ניהול מסע השמצה כלפיו ביחס לתפקידים בהם נשא לכאורה בעיריית ר"ג. הנתבעת לא הכחישה את הפרסומים, אך טענה להגנות שונות העומדות לה וכי ביצעה את הפרסומים במסגרת מלחמה בשחיתות בעיריית ר"ג. 

נפסק: התובע הוא יועץ אסטרטגי לנבחרי ציבור. בתקופה הרלבנטית פעל באמצעות חברה וסיפק, בין היתר, שירותי פרסום ועיצוב בשלטי חוצות, הן לעיריית ר"ג והן לגורמים רבים אחרים. הנתבעת היא פעילה חברתית, המפעילה מספר חשבונות פייסבוק, ומפרסמת בהם. 

עסקינן ב-3 פרסומים בהם הנתבעת לא בחלה ולא נמנעה מלהשמיץ את התובע, גם אם ניהלה את ה"קמפיין" כלפי עיריית ר"ג. גם אם "כוונת" הנתבעת היתה לחשוף התנהלות קלוקלת של העירייה, נבחנים הפרסומים בעין אובייקטיבית. יש בדברי התובעת כדי לפגוע בתובע. גם אם ביקשה הנתבעת לייחס לעירייה ולפועלים מטעמה התנהלות מושחתת, בפועל, בהתייחסותה האישית אל התובע בפרסומיה, אשר לא הוכחה כנטועה באמת, עסקינן בפרסומים פוגעניים ומעוולים.

לא עומדת לנתבעת הגנת תום הלב והפרסומים בכללותם לא הוכחו כאמת. אשר לסכום הפיצוי, ביהמ"ש לא נוכח בכוונת הנתבעת לפגוע בתובע. מדובר בעצימת עיניים מצד הנתבעת בכל הקשור לנזק העלול להיגרם לתובע כתוצאה מהפרסומים. הנתבעת תפצה את התובע ב-90,000 ש"ח ובצירוף שכ"ט עו"ד בסך 21,060 ש"ח.