רע"א 2983/17 קליין נ' ידיעות אינטרנט בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(החלטה, ביהמ"ש העליון, השופטת דפנה ברק-ארז): בית המשפט העליון אינו מוכן לקבל בקשות רשות ערעור בגלגול שלישי שעניינן בחוק הספאם.

העובדות: בקשת רשות ערעור על החלטת ביהמ"ש המחוזי מרכז-לוד [רת"ק 58752-11-16], שדחה בקשת רשות ערעור שהגיש המבקש על פסק-דינו של ביהמ"ש לתביעות קטנות בפ"ת [ת"ק 30336-12-15]. ביהמ"ש לתביעות קטנות דחה את תביעת המבקש לפיצוי מכוח סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, לאחר שקבע, בין היתר, כי נתן את הסכמתו לכך שיישלחו אליו הודעות דוא"ל בעת שנרשם לאתר המשיבה.

ביהמ"ש קבע עוד כי המבקש שלח את בקשות ההסרה באמצעות משלוח הודעה חוזרת לתיבת דוא"ל שאינה מנוטרת, במקום להשתמש בקישור ההסרה בגוף ההודעות. ביהמ"ש המחוזי דחה את בקשת רשות הערעור של המבקש, לאחר שקבע כי המקרה אינו מעורר שאלה עקרונית וכי לא נפלה טעות בפסק-הדין.

נפסק: דין בקשת רשות הערעור להידחות. אמות המידה המחמירות לקבלת בקשת רשות ערעור בגלגול שלישי אינן מתקיימות במקרה זה. בניגוד לטענת המבקש, שביקש לשוות להחלטת ביהמ"ש המחוזי נופך עקרוני, הכרעותיהן של הערכאות הקודמות היו בעלות אופי יישומי, ודי בכך כדי לדחות את הבקשה. אין צו להוצאות.