בקשה 1/17 בעניין שם המתחם co.il.זונה-אוכלת-בתחת

אולי יעניין אותך גם

(החלטה, הוועדה לבחינת שמות מתחם פוגעניים): חופש הביטוי לא יפגע בצורה ניכרת אם תידחה הבקשה לרישום שם המתחם co.il.זונה-אוכלת-בתחת.

העובדות: כללי רישום שמות המתחם של איגוד האינטרנט הישראלי אינם מאפשרים את רישומם של שמות מתחם המכילים מילים גסות, שפה גסה, שמות הפוגעים בתקנת הציבור או ברגשות הציבור וכו'. דיון בשאלה האם יש להתיר את רישומו של שם המתחם co.il.זונה-אוכלת-בתחת.

נפסק: רוב חברי הוועדה (3/4) הסכימו כי אין לאשר את רישום שם המתחם המבוקש. פרופ' מיכאל בירנהק: שם המתחם המבוקש הוא קללה גסה. מדובר בצירוף מילים חד משמעי. הגם שמניעת רישום שם מתחם פוגעת במידת מה בחופש הביטוי, המבקש יוכל להמשיך ולהתבטא באפיקים אחרים, גם ללא שם מתחם זה.

ד"ר איריס סורוקר: מדובר במילים גסות, חסרות ערך מאזן, העלולות לעודד החפצת נשים והתייחסות מקלת ראש אליהן כאל אובייקטים מיניים. חופש הביטוי אין פירושו החופש להוביל לזילות נשים והוא לא ייפגע אם יואיל המבקש לבחור שם שאין בו גסויות לשמן.

יוכי ברנדס: מאשרת את השם. מותר לאדם לקלל כאוות לבו. הביטוי אינו מסית ואינו מכליל. זה ביטוי גס, מגעיל וחסר תוכן. אך מותר לאנשים להיות גסים ומגעילים.

הנק נוסבכר: שם המתחם פוגע ברגשות הציבור ויש לפסול את השם המבוקש.