בקשה לרישום סימן מסחר מס' 218060

אולי יעניין אותך גם

(החלטה, רשם הפטנטים, המדגמים וסימני המסחר, הפוסק נח שלו שלומוביץ): בקשה לרישום סימן המסחר המעוצב "רדיו ישראל", שסורב לרישום. נפסק - הסימן הוא תיאורי. השירות אותו מציעה המבקשת מתגלם בסרגל כלים אינטרנטי, המשולב אל תוך הדפדפן, וכולל קישורים לשידורי רדיו ישראליים. לצד קישורים אלה מאפשר הסרגל גם פעילויות נוספות, אך לב פעילות המבקשת במתן גישה באינטרנט לשידורי רדיו מישראל. מהדו"ח שהגישה המבקשת, בדבר השקעתה בפרסום במנוע החיפוש Google, עולה כי רובם המכריע של הביטויים אשר הוגדרו לפרסום המבקשת היו של הביטוי "רדיו ישראל", או של נגזרות שלו. המשמעות היא כי גם המבקשת סבורה כי מי שיחפש מוצר מהסוג שאותו היא מספקת, יחפש אותו תחת המילים הגנריות המתארות אותו - "רדיו ישראל". השקעה מעין זו אינה מלמדת על רכישת אופי מבחין, אלא דווקא על כך שמראש "התבייתה" המבקשת על תיאור גנרי של מוצרה, כדי למשוך אנשים המחפשים מוצר ואשר אינם מכירים דווקא אותה להגיע אליה. בחיפוש ברשת האינטרנט, נמצאו מספר לא מבוטל של עוסקים המשתמשים בביטוי "רדיו ישראל", או בנגזרות דומות לו. בשוק זה קיימת תחרות ובתחרות המתנהלת באינטרנט, מחפשים כל העוסקים להשתמש במילים אשר יביאו אליהם את הצרכנים הרלבנטיים. גם שמות המתחם "רדיו ישראל", על אפשרויות הכתיבה השונות ובסיומות השונות, מצויות בידי עוסקים אחרים ועל חלקם ניתן לראות כי הם מספקים שירותים דומים. הבקשה נדחתה.