ע"פ 9893/06 אסנת אלון לאופר נ' מדינת ישראל

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, בית המשפט העליון, השופטים פרוקצ'יה, ארבל ורובינשטיין): ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בת"א [ת"פ 40332/05 מדינת ישראל נ' אסנת אלון לאופר]. המערערת, ששמשה כשופטת, הואשמה והורשעה על-פי הודאתה במסגרת הסדר טיעון, בחדירה שלא כדין לחומר מחשב של חברת פלאפון ובפגיעה בפרטיות בן זוגה. המערערת חדרה באמצעות אחר למחשבי חברת פלאפון, על-מנת להפיק פלטי שיחות. המערערת טענה כי נסיבות המקרה מצדיקות את ביטול הרשעתה. נפסק -
  • לעניינה של המערערת נילווית מורכבות מיוחדת בהקשר לסוגיית אי הרשעתה בדין. עניינה מחייב הכרעה האם מתקיימות כאן נסיבות חריגות ויוצאות דופן מן הסוג המצדיק את אי הרשעתה בדין, חרף הודאתה בביצוע שלוש עבירות על חוק המחשבים, חוק הגנת הפרטיות וחוק התקשורת.
  • עבירת החדירה למחשב באמצעות אחר שבצעה המערערת, הינה בעלת השלכה נורמטיבית כללית על ציבור רחב של בני אדם, אשר נתוניהם האישיים מצויים במאגר המידע, ואשר הופכים, באמצעות העבירה האמורה הפקר בידי עברייני מחשב, העושים במאגרים כבתוך שלהם.
  • הצורך בהגנה על הפרטיות ועל עולמו האינטימי של האדם בעולם המודרני, בצד הקלות הבלתי נסבלת הכרוכה בחדירה לעולמו הפרטי באמצעים טכנולוגיים כאלה ואחרים, מחייבים גישה שיפוטית מחמירה, אשר תיישם אמצעי אכיפה נאותים לצורך הדברת תופעה עבריינית, המהווה סימן היכר ליכולות ההרסניות הטמונות בשימוש לרעה בטכנולוגיה המודרנית.
  • החדירה למידע במחשב שוב איננה מצטמצמת לעניינו של פרט שפרטיות חייו הופרה; עניינה בתופעה כללית ורחבה, העלולה לפגוע בפרטיות חייהם של בני ציבור רחב. קיים, אפוא, אינטרס ציבורי חשוב ומיוחד בהחדרת מסר ברור של אכיפה בסוג עבירות זה, להדברת תופעה הולכת ומתגברת של עבריינות מחשב, המאפיינת את העולם הטכנולוגי המתפתח.