א 049953/04 טקסט-טים בע"מ נ' אברמוביץ מלי ואח'

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, בית משפט השלום בתל-אביב, השופטת דליה מארק הורנצ'יק): התובעת נקראת text-team, מספקת שירותי כתיבה טכנית ומפעילה אתר אינטרנט בכתובת text-team.com. הנתבעים מספקים שירותי שכתוב ועריכה תחת השם "טקסטים" והם מפעילים אתר אינטרנט בכתובת textim.co.il. נפסק -
  • התובעת ויתרה על שימוש ייחודי במילה "טקסט" בעת רישום סימן המסחר שלה. כפי שאין לתובעת זכות שימוש ייחודית במילה "טקסט" ביחד, כך אין לה זכות במילה זו בלשון רבים, "טקסטים", או ב"טקסט-טים" בשיבוש הכתיב. כל קביעה כי בשימוש במילה "טקסטים" בלשון רבים קיים דמיון מטעה לסימן התובעת "טקסט-טים" יקנה לתובעת זכות לשימוש ייחודי במילה "טקסטים", לשון רבים של המילה "טקסט" שעליה ויתרה. לא ניתן לסווג את סימנה של התובעת אלא כמילה תיאורית שלא זכתה למשמעות משנית.
  • השימוש במילה "טקסטים" ובאנגלית Texteam או Text-Team נעשה באינטרנט הן על ידי התובעת והן על ידי הנתבעים. כאשר מדובר בשירותי אינטרנט בעיקר יש עדיפות למבחן המראה על מבחן הצליל שהרי הקשר בין הצרכן לספק השירות הוא בעיקרו ויזואלי.
  • אף בהתעלם מהוויתור – האופי הגנרי או התיאורי של המילה טקסטים מפחית כל חשש להטעיה.
  • טענת מניעת גישה לעסק נדחתה לאחר שמנהל התובעת העיד כי אתר התובעת באינטרנט הוא ייצוגי ולא נועד למכירה. אתר האינטרנט של התובעת אינו משמש לשיווק עסקיה. היא אינה מבצעת עסקים דרך האינטרנט. האתר פונה לקוראי ודוברי אנגלית בלבד. מכאן שלקוחות המבקשים עריכה לשונית של טקסטים בשפה העברית אינם מונעים או מפריעים גישת גולשים לאתר התובעת.
  • העובדה כי ישנם אתרים נוספים בעלי שם מתחם הכולל מרכיבים המופיעים בשם המתחם של התובעת אינה מפריעה לגולש המציין את שם המתחם המדויק של התובעת להגיע ישירות לאתר התובעת. הנתבעים משתמשים במילה הגנרית "טקסטים" לא הוכח חוסר הגינות בפעולתם של הנתבעים ברישום והפעלת אתר האינטרנט בכתובת textim.co.il.