פ 3713/03 פרקליטות מחוז ירושלים נ' כץ אוה

אולי יעניין אותך גם

(גזר-דין, שלום ירושלים, השופט אברהם טננבוים): הנאשמת הורשעה, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של מרמה והפרת אמונים, הפרת חובת הסודיות בשימוש במאגרי מידע ובשימוש שלא כדין במאגר מידע. הנאשמת עבדה במס-הכנסה ובמסגרת עבודתה ניתנה לה גישה למאגר המידע הממוחשב של המוסד. במהלך 2002, העבירה הנאשמת ידיעות חסויות מתוך המאגר לאנשים שזהותם אינה ידועה. נפסק -
  • חברתנו היא חברת מידע. בעולמנו מצטברת כמות עצומה של מידע על כל אדם ואדם, הנוגע לכל צדדי אישיותו וכן לגבי תאגידים, גופים ממשלתיים ומדינות שלמות. כמעט כל מידע משמעותי נמצא בדרך זו או אחרת בקבצי מחשב המקושרים לאינטרנט.
  • מידע זה שחלקו מסווג וסודי וחלקו עוסק בצנעת הפרט, נמצא דרך קבע תחת התקפתם של האקרים רבים. עברייני מחשב רבים מנסים להגיע אל המידע ולהשתמש בו. משחקי חתול ועכבר מתקיימים בין אלו המנסים להגן על המידע ובין אלו המנסים לחדור אליו.
  • ברשימת הגופים שבבעלותם מידע מקיף על הציבור, עומדת המדינה בבדידות מזהרת בראש הרשימה. המדינה אינה רק אוספת מידע, אלא אף פוקדת על הציבור למסור לה אותו.
  • אין חולק שבין שאר האמצעים לשמירה על חשאיות המידע, אין מנוס משימוש בענישה כואבת ותקיפה כלפי אלו המופקדים על שמירת המידע ומעלו באמון. העונש ההולם והמתאים הוא עונש המאסר. עם זאת, הענישה היא אינדיבידואלית ויש לשפוט כל מקרה לגופו בהתאם לנסיבותיו.
  • לאור נסיבותיה האישיות של הנאשמת, גזר נגזר עליה עונש מאסר של חמישה חודשים שיבוצע בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך 7,000 ש"ח.