מידע ושירותי עזר לעורכי דין באינטרנט

עורכי דין ישראליים סבורים, לעתים קרובות, שהשימוש באינטרנט הוא שעשוע מיותר לבעלי זמן פנוי. זוהי גישה מוטעית, המתעלמת מהסיוע הבלתי-נדלה, שהרשת יכולה להגיש לעורכי-דין, בעיקר אלה המנהלים משרדים בתחום האזרחי-מסחרי. באינטרנט מצוי מידע בשפע מסחרר, היכול לייעל עד לבלי הכר את עבודתם של משרדים טרודים. הנגישות למידע קלה (היא כרוכה בהקלדת כתובת בלבד), מחירו זול יותר מאשר באמצעות שירותים אחרים (לרוב הוא ניתן בחינם לגמרי) ואין מתחרים לנוחות הכרוכה בהשגתו, כשהפעולה הפיסית המתישה ביותר היא הזזת העכבר מצד לצד...

מדור זה עסק, לעתים קרובות, בבחינת אתרים משפטיים. הפעם נמנה בו אתרים אחדים (זו אינה מתיימרת להיות רשימה סגורה), שהם שימושיים להפליא לעורכי- דין, המנהלים פרקטיקה פרטית בישראל -

  • סטטיסטיקה: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה העלתה לאינטרנט כל נתון שנפשך יכולה לחשוק בו בו ועוד כמה. כולל את שנתוני הלשכה וכמובן את מדד המחירים לסוגיו ובסיסיו השונים.


  • בירור מספרי טלפון: דפי זהב נמצאים ברשת עם מאגר מידע על מנויי הטלפון בישראל (פעימות מונה אחת לחיוג לרשת, ועוד כמה אגורות לדקה או שתיים של התחברות הדרושה למציאת המידע, במקום תשלום ארבע פעימות מונה ל- 144). גם 144 נמצא ברשת: עם ממשק גרפי מרהיב יותר מזה של דפי זהב (אבל לפי ניסיוננו, האתר של דפי זהב פשוט יעיל וזריז יותר).


  • בירור כתובות של דואר אלקטרוני: יש כמה ספריות בינלאומיות, שלחלקן ניתן להגיע היישר מתפריטי הגרסאות החדשות של הדפדפנים, ועוד רשימה אחת ישראלית לגמרי, שייסדה יבמ בכתובת http://www.ibm.net.il/WebPh.


  • מידע על שוק ההון וחברות: נמצא באתר של דן אנד ברדסטריט וגם בביז-פורטל או ב- A-online


  • עיתונים עסקיים ברשת: גלובס (האתר דורש הרשמה אך אינו כרוך בתשלום) והארץ.


  • תרגומים מעברית לאנגלית ולהפך: חב' וורד-פאואר הקימה אתר http://www.wordpower.co.il. רשימה של מתרגמים נוספים נמצאת ב- http://www.geocities.com/SiliconValley/Park/1602/.


  • טיפים לניהול משרד עורכי דין (בארצות-הברית...) - http://www.pris.bc.ca/pope/PowerTip.htm


  • מחקר משפטי בתשלום: לעצלנים או חסרי הזמן שביננו המחפשים אסמכתאות ודינים מארה"ב (הח"מ לא ניסה אתר זה ואינו יודע אם ועד כמה הוא טוב) - Swanson Trend Research.