סופרים תובעים את אנבידיה: השתמשו ביצירותינו לאימון בינה מלאכותית

אולי יעניין אותך גם

תביעה חדשה, שהגישו שלושה סופרים לבית המשפט הפדרלי בסן-פרנסיסקו, טוענת כי חברת אנבידיה (Nvidia) השתמשה ביצירות ספרותיות המוגנות בזכויות יוצרים, ללא אישור, רישיון, או תשלום תמלוגים, בכדי לאמן ולהכשיר את פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה NeMo. הפלטפורמה מציעה שירות ענן להבנת שפות, לצורך הפעלת ישומים כגון צ’אטבוטים, שירות לקוחות מקוון ועוד. התביעה מבקשת הכרה כתובענה ייצוגית. במקביל, סופרים נוספים הגישו תביעה דומה נגד חברת  דאטהבריקס (Databricks), בנוגע לפלטפורמת הבינה המלאכותית שלה MosaicML, לאותו בית משפט.
 
התובעים, Abdi Nazemian, Brian Keene ו-Stewart O’Nan, טוענים כי היצירות המוגנות היו חלק ממאגר תוכן פיראטי שכלל כ-200,000 ספרים, המכונה "books3", שסייע לאמן את פלטפורמת NeMo לתרגל כתיבה אנושית רגילה. בחודש אוקטובר 2023 אוסף ספרים זה הוסר עקב דיווחים על הפרת זכויות יוצרים. התובעים טוענים כי אנבידיה הפרה את זכויות היוצרים של הסופרים והמחברים השונים. מקור: רויטרס (מאת ג'ונתן סטמפל).
 
law.co.il מעיר כי תביעה זו מצטרפת לתביעות רבות נוספות שהגישו בעלי זכויות יוצרים על שימוש ביצירתם לצורך לימוד מכונה של שירותי בינה מלאכותית, ובהם קבוצות סופרים רבות, מו"לים של מוסיקה, גופי תוכן ועיתונות, ועוד.