רגולטור הפרטיות בבריטניה הורה לחברה שלא להשתמש בבקרות כניסה ביומטריות

אולי יעניין אותך גם

רגולטור הפרטיות בבריטניה (Information Commissioner's Office-ICO) הודיע כי הורה לחברת Serco Leisure, Serco Jersey ועוד שבע חברות קשורות להפסיק את השימוש במערכת זיהוי תווי פנים (Facial recognition system) ובסריקת טביעות אצבע, המשמשות לניטור נוכחות עובדי החברות, ולהשמיד את כל המידע שאספו תוך שלושה חודשים. ה-ICO מצא כי החברות עיבדו שלא כדין את המידע הביומטרי של יותר מ-2,000 עובדים לצורך בדיקות נוכחות ותשלום, במקום אמצעים לא-פולשניים אחרים כמו שימוש בתעודות זהות או שבבי תיוג אלקטרוני (RFID). החברות אף הציגו את הדרישה למעקב ביומטרי כתנאי לקבלת השכר, וה-ICO מצא שלא סביר היה שעובדי החברות יכלו להתנגד לכך.

ג'ון אדוארדס, נציב ה-ICO, אמר ש"Serco Leisure לא שקלה כראוי את הסיכונים לפני ששילבה אמצעים מביומטריים לניטור נוכחות העובדים, תוך מתן עדיפות לאינטרסים עסקיים על פני פרטיות העובדים שלה...זה לא הוגן ולא מידתי על פי חוק הגנת הפרטיות, וכרגולטור בבריטניה, נבחן מקרוב ארגונים ונפעל בנחישות אם נאמין שמשתמשים במידע ביומטרי שלא כדין". המקרה פורסם לאחר שה-ICO פרסם הנחיות חדשות לכל החברות ששוקלות להשתמש במידע ביומטרי. בשנה שעברה, ה-ICO פרסם הנחיות בנושא ניטור עובדים וקרא לחברות לשקול הן את חובותיהן המשפטיות והן את זכויות הפרטיות של עובדיהן לפני כל ניטור.

law.co.il מזכיר כי הרשות להגנת הפרטיות פרסמה בינואר את טיוטת המדיניות העדכנית בנושא מידע ביומטרי במקום העבודה, לפיה על איסוף מידע ביומטרי להיעשות באופן סביר ומידתי, תוך קבלת הסכמה מדעת של העובד והקפדה על עיקרון צמידות המטרה. על המעסיקים גם לבחון אפשרות להשתמש בחלופות אחרות שפוגעות פחות בפרטיות העובדים.