ויאטנם תאסוף DNA עבור תעודות זהות חדשות

אולי יעניין אותך גם

החל מיולי 2024, ממשלת ויאטנם תאסוף מידע ביומטרי מאזרחיה עבור הנפקת תעודות זהות חדשות, שיכלול מידע ביומטרי רגיש כמו סריקות רשתית, דגימות קול, סוגי דם ו-דגימות DNA - הכל בהתאם לתיקונים לחוק זיהוי האזרח בויאטנם (Law on Citizen Identification), שהתקבלו ב-27 לנובמבר אשתקד.

התיקונים לחוק מאפשרים לגופי הממשל לשתף את המידע על בסיס הגדרה רחבה - "כדי לבצע את תפקידיהם ומשימותיהם". גם אופן איסוף המידע הוגדר בצורה רחבה - נקבע כי דגימות DNA וקול ייאספו באופן וולונטרי, או על ידי אחד מגופי הממשל המנהלים הליכים הפליליים או המנהליים נגד אדם, או כאשר המידע נאסף על ידי סוכנויות לצורך עדכון והתאמץ המידע על האדם למאגר הממשלתי הקיים. החקיקה החדשה תשפיע על כ-70 מיליון אזרחים מעל גיל 14 (נכון לשנת 2022), ומעלה חשש לפוטנציאל הנזק בדלף מידע מן המאגר הממשלתי בו יאוחסן המידע הביומטרי הרגיש. 

תעודות הזהות בויאטנם מופקות עבור כל אדם מגיל 14, ועל בסיס רשות מגיל 6 עד 14. התעודות ישמשו גם כתעודות ביטוח בריאות, ביטוח סוציאלי, רישיונות נהיגה, תעודות לידה ונישואין. התעודות ינוהלו מעתה על ידי המשרד לביטחון פנים במקום אגף המשטרה, ולא יכילו עוד טביעות אצבע - במקום זאת, התעודות יכילו קישור QR המוביל ישירות לנתונים אישיים על האדם. מקור: The Register (מאת: לורה דוברשטיין)