וורנר תובעת מנוע חיפוש למוסיקה

אולי יעניין אותך גם

SeeqPod מאפשר למשתמשים שלו לחפש מוסיקה בכל שרת באינטרנט, להאזין לה ולצרף אותה לרשימות-השמעה ('פלייליסטים'). הוא לא מאפשר להוריד את המוסיקה, והאמת שבכל הפיצ'רים האלה הוא מזכיר גם אתרים אחרים. חב' התקליטים Warner Brothers הגישה נגדו תביעה, שבה היא דורשת פיצוי בסך 150,000 דולר לכל שיר. לטענת התביעה:

SeeqPod מחפש אחר סוג תוכן מסוים - מוסיקה - שהוא יודע שברובו המכריע הוא מוגן בזכויות יוצרים. התוצאות ש-SeeqPod מחזיר הם קישורים -- רבים מהם SeeqPod עצמו שידל את משתמשיו [להציב] -- לאתרים הכוללים עותקים בלתי-מורשים ולא חוקיים של מוסיקה מוגנת. בהקלקת עכבר פשוטה, SeeqPod ינגן את היצירה בלא הרשאה; יוסיף אותה לאוסף השירים של המשתמש; יספק למשתמש קישור שבאמצעותו הוא יכול להוריד עותק בלתי-מורשה [של השיר]; וישלב קישור ברשתות חברתיות, כמו מיי-ספייס ופייסבוק, שבו כל המעגל של הפרת זכויות יוצרים מרצון חוזר על עצמו בלא סוף.

מה שמעניין בתביעה הוא המתח בינה לבין הוראות ה-Digital Millenium Copyright Act האמריקאי, המקנות, בין השאר, חסינות למנועי חיפוש (Information Location Tools). נראה שהתביעה מבקשת לטעון ש-SeeqPod עושה יותר מאשר אספקת אמצעי חיפוש בלבד ולכן החיסיון שבחוק לא חל עליו. בכך היא מזכירה את תביעת EMI נגד יו-טיוב: EMI טוענת שיו-טיוב לא זכאית לחסות תחת ההגנות שבחוק מפני שהיא לא רק מאחסנת תוכן גולשים אלא, בין היתר, גם ממירה אותו לפורמט וידאו מסוים. מקור: Wired.