מטא בודקת פרסום תמונות עירום שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית

אולי יעניין אותך גם

המועצה הבלתי תלויה המפקחת על מטא הודיעה לאחרונה כי היא בוחנת שני מקרים של פרסום תמונות עירום של נשים ידועות, אשר נוצרו באמצעות כלי בינה מלאכותית. המועצה הוקמה בשנת 2018 על ידי מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג. מטרתה להציע פתרונות על אודות תוכן ראוי שיוצג בפלטפורמות של מטא, לרבות פייסבוק ואינסטגרם.

במקרה הראשון, חשבון משתמש פירסם באינסטגרם תמונת עירום בדמותה של אישה ידועה בהודו. התמונה נוצרה באמצעות בינה מלאכותית ופורסמה בחשבון שפרסם תמונות של נשים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית. למרות שהתמונה דווחה למטא כפורנוגרפיה על ידי משתמש אחר, החברה לא מיהרה להסיר אותה ופניותיו נותרו ללא מענה. רק לאחר שהמשתמש פנה למועצה המפקחת, הסכימה מטא להסיר את התמונה בשל הפרת תנאי השירות האוסרים על הטרדה והפחדה.

המקרה השני עוסק בפרסום של תמונת עירום בדמותה של אישה ידועה בארה"ב. התמונה עלתה לקבוצת פייסבוק העוסקת ביצירות של בינה מלאכותית. היא כללה את שם הידוענית, ודמות של גבר הנוגע בחזה שלה. גם במקרה זה, מטא החליטה להסיר את התמונה בשל הפרת תנאי השירות האוסרים על הטרדה והפחדה. התמונה גם הוספה למאגר תמונות אשר סורק את השירות ומסיר אותן באופן אוטומטי. המשתמש שפרסם את התמונה פנה למועצה המפקחת והתנגד להסרת התמונה.

לצורך דיון בנושא ביקשה המועצה מהציבור המלצות והצעות כיצד לנהוג במקרים מסוג זה. החלטתה צפויה בשבועות הקרובים. מקור: הודעת המועצה המפקחת על מטא.