מטא מקדמת סימון חובה של תמונות שנוצרו ע"י AI

מטא תתחיל לסמן תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית (AI) בפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם, לקראת תקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב 2024. הצעד נעשה לאור החשש מהפצת תוכן פוליטי כוזב שעלול להשפיע על תוצאות הבחירות.

מטא תשתף פעולה עם גורמים שונים בתעשייה ותפתח סטנדרטים טכניים שיאפשרו לה לזהות ולסמן תמונות שנוצרו על ידי AI, בעיקר כאלו שנוצרו באמצעות הכלים של Google, Microsoft, OpenAI, Adobe, Midjourney ו- Shutterstock. לדברי מטא, מדיניות סימונים זו תחל כבר בחודשים הקרובים ונכון לעכשיו היא תתייחס לתמונות בלבד, בעוד שסרטונים ואודיו לא יכללו בה.

מטא תטמיע עדכון חדש בפלטפורמות שלה שיאפשר למשתמשיה לגלות מתי הם משתפים וידיאו או אודיו שנוצר או שונה על ידי AI. גילוי זו עשוי להיות חובה, ואף להוביל לסנקציות על משתמשים שלא יעמדו בו. בנוסף, במידה ותמונה, וידיאו או אודיו שנוצרו או שונו על ידי AI יעוררו סיכון גבוה להטעיה מהותית של הציבור בנושא בעל חשיבות מהותית, מטא תהפוך את הסימון לבולט יותר.

law.co.il מזכיר שלפני מספר חודשים מטא הודיעה כי תדרוש מקמפיינים פוליטיים לחשוף מודעות שהוכנו באמצעות AI. מקור: סי.אן.אן. (מאת קלייר דאפי).