לראשונה: המצאת כתב בי-דין בביטקוין

בית המשפט הפדרלי בקליפורניה התיר לראשונה לאדם שהפסיד 100,000 דולרים כשהאקרים פרצו למכשירו, לתבוע את הבעלים האלמוניים של ארנק הקריפטו המכיל את כספיו, באמצעות קישור לתביעה האזרחית שהוגשה כחלק מעסקת ביטקוין שנשלחה לארנק. הפורצים השתמשו במספר הטלפון של התובע כדי לפרוץ לחשבון ה-Coinbase שלו, ולגנוב את המטבעות הקריפטוגרפיים שלו. התובע תבע גם את Coinbase, שלטענת התובע, הייתה צריכה לזהות ולעצור את הפריצה.

עורך הדין של התובע, איתן מורה, זיהה את ארנק הביטקוין שהיה היעד הסופי של המטבעות שנגנבו. מתקיימת חקירה פדרלית מתמשכת לגבי הארנק, ולא ברור לפי עו"ד מורה אם הכסף הגנוב מוחזק על ידי ממשלת ארה"ב או על ידי האקרים אנונימיים. ב-14 לדצמבר 2023, בית המשפט הפדרלי בקליפורניה העניק לתובע רשות להמציא כתב בי-דין ישירות לכתובת הביטקוין של בעליו האלמוניים, וכך עשה עו"ד מורה, בנוסח הבא: "OSERVICE – SUMMONS, COMPLAINT U.S. Dist. E.D. Cal. LINK: t.ly/123cv01408_service". התובע מקווה, שבאמצעות הקישור לתביעה, יוכל להשיב את כספיו מבלי לדעת את זהות התוקפים ומבלי להידרש לגלות לגביהם פרטים נוספים.

בתביעות אזרחיות לפיצויים כספיים בארה"ב, בדרך כלל ניתן פסק דין בהעדר תגובה של הנתבע, אם אינו מגיב תוך זמן קצוב. האסטרטגיה של התובע יכולה לאלץ את הממשל בארה"ב לחשוף מידע על המקרה, או לאלץ את הממשל להסביר לשופט מדוע לא ניתן להשיב את הכספים (לדוגמה, במקרה שבו הכספים נתפסו כחלק מחילוט נכסים ממשלתיים). למרות שהתביעה מהווה מקרה ראשון בו אישר בית משפט להשתמש בביטקוין כדי להמציא כתב בי-דין, הטכניקה כבר נוסתה לאחרונה במספר מקרים שונים שכללו מטבעות קריפטוגרפיים אחרים, כמו Ethereum ו-NFTs. מקור: KrebsonSecurity (מאת: בריאן קרבס).